سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماز 40 فایده دنیوی دارد/ نماز نخستین واجب در اسلام است

 

- قائم‌‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز 40 فایده دنیوی دارد، گفت: نماز نخستین واجب در اسلام است.
قائم‌‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز 40 فایده دنیوی دارد، گفت: نماز نخستین واجب در اسلام است.

 حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی در همایش سراسری مسئولان دفتر نمایندگی ولی‌فقیه بنیاد مسکن کشور، اظهار کرد: ماموریت ائمه جماعات اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه نماز پشتوانه ملت است، افزود: برگزاری نماز با آداب و شرایط اقامه نماز است و باید برای اقامه نماز ایستادگی و شتاب کرد.

قائم‌‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، اقامه نماز را بر عهده یکایک مومنان و حکومت دانست و گفت: تمهید، تبلیغ، تعلیم و تعمیق چهار رکن اشاعه نماز در جامعه است.

بهشتی با اشاره به اینکه نخستین خونی که در اسلام ریخته شد، برای اقامه نماز بود، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) نخستین اقدامش بعد از ورود به مدینه ساخت مسجد بود.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ نماز باید در جامعه به عنوان دغدغه‌ای جدی مطرح باشد، اظهار کرد: شهید مطهری 17 ویژگی برای مبلغان برشمرده‌اند.

قائم‌‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز مخالفانی دارد، افزود: ریاکاران، تاریکین، مانعین و مسخره‌کنندگان از مخالفان نماز هستند.

بهشتی اضافه کرد: تا کنون 100تحقیق درباره نمازخوانی و نماز نخوانی انجام شده است و نمازنخوان‌ها 12دلیل آورده‌اند که یکی نماز نخواندن اولیاءشان است.

وی با بیان اینکه نماز نخستین واجبی است که از آسمان آمده است، گفت: نمازی که خداوند از انسان‌ها خواسته است، 15 ویژگی دارد.

قائم‌‌مقام ستاد اقامه نماز کشور، آگاهی، اخلاص و حضور قلب در نماز را ضروری دانست و  تصریح کرد: در جامعه فقدان آگاهی درباره نماز وجود دارد.

بهشتی با بیان اینکه یاد معاد در نماز خوشی می‌آورد، گفت: با عمل خوب خودمان، پاسخ به چرایی نماز، بیان فایده و ارفاق از راه‌های مهم اشاع نماز در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 500 عنوان کتاب در مورد نماز نوشته شده و بنده بیش از 400جلد آن را مطالعه کرده‌ام، اظهار کرد: نماز در دنیا 40فایده دارد.

منبع: تسنیم