سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 راه سریع برای رسیدن به آرامش

-دلیل ناراحتی مهم نیست. وقتی دنیا مطابق میل، خواسته و پیشرفت ما نشود، وضع موجودمان به تلاطم و غیر نرمال شدن نردیک می شود.  
دلیل ناراحتی مهم نیست. وقتی دنیا مطابق میل، خواسته و پیشرفت ما نشود، وضع موجودمان به تلاطم و غیر نرمال شدن نردیک می شود.

چه خانم سرپرست خانوار باشید و چه مدیر متمول و مشهور یک کمپانی تبلیغاتی! از سوی دیگر در دنیای سرعت و کار شدید، انسان دچار خستگی عاطفی و عصبانیت می شود که نهایتاً به «استرس» می انجامد، «استرس حاد» چیز بدی است که موجب اضافه وزن، افزایش فشارخون و افسردگی می شود. به این دلیل برای کاهش «استرس» باید هرازچندگاهی به فکر «ریلکسیشن» یا آرامش اعصاب بود. روش های «تمدد اعصاب» زیاد است؛ مثلاً می توان یک روز تعطیل را به خود هدیه داد و سر کار نرفت، می توان گردشی در پارک یا جنگل برای خود ترتیب داد، دوش گرفت و لطیفه شنید و خیلی چیزهای دیگر. در این مطلب می خواهیم 10 راه سریع برای دستیابی به تمدد اعصاب و آرامش را به شما پیشنهاد بدهیم. لطفاً از هر کدام که با شرایط و منابع شما جور در می آید، استفاده کنید.

به سر مزار اقوام یا غریبه ها بروید!
برخی از ما فراموش می کنیم که دنیا بی وفاست و ما رفتنی هستیم. شاه و گدا به زیر خاک رفته و دست شان از جهان کوتاه است. هیچ کس نمی تواند همراه خود چیزی از این دنیا ببرد. اگر در هیاهوی دنیا و داد و بیدادهای با دلیل و بی دلیل، احساس خفگی کردید لطفاً کمی به نزدیک ترین وادی خاموشان سر بزنید. آن وقت می فهمید که همگی رفتند؛ فقیر و غنی و دارا و ندار. علت برخی استرس ها و فشارهای روحی ما عدم درک این موضوع است که قرار نیست باشیم، بلکه قرار است برویم تا نسل دیگری بیایند.

دوش بگیرید یا شنا کنید
آب، روح و روان شما را دوباره از نو ساخته و به شما جان مجدد می بخشد. اگر خانم هستید حمام یا شنا برای شما بیش از آقایان موثر است. تنبلی نکرده و از سختی خشک نمودن موهایتان نهراسید! سشوار اختراع شده تا در خدمت شما باشد!
شنا بهتر از دوش گرفتن است. خوشبخت ترین مخلوقات آنهایی هستند که توانایی زیستن در هر دو محیط خشکی و آب را دارند. به ماهی های آرام در دریا یا آکواریوم دقت کنید. آرامش یافتن از محیط های آبی نیز شگفت انگیز است. اولین مکانی که انسان در آن احساس ریکس بودن را تجربه می کند رحم مملو از آب است. به همین دلیل حضور در کنار دریا و شنیدن صدای رودخانه برای بشر بسیار خوشایند و آرامش بخش است.

با خدا حرف بزنید
با هر زبان و به هر شکل که دل تان می خواهد با خدای تان سخن بگویید. حرف زدن با حضرت عشق به هر شکلی بهتر از قهر با اوست! او قادر بی همتان و رفیق بی منت انسان هاست. شما را خلق کرده و به همه پیدا و پنهان شخصیت و رفتار شما آگاه است. شاید وقتی نام دین و عبادت را می شنوید به خاطر ذهنیت هایتان تصور کنید که مدعیان دین، از آن در جهت منافع خویش سوء استفاده می کنند اما حتی اگر این خیال شما درست باشد، چه ربطی به خدا دارد؟!
پس برای آرام شدن با او، دور از چشم دیگران حرف بزنید، درد دل کرده و حتی گله و شکایت کنید. فراموش نکنید مدعیان خداشناسی که ما را از او ترسانده و به دنبال کاسبی خویش هستند فقط می خواهند ما را از صاحب و خالق خویش دور کنند!

موسیقی ملایم و بی کلام گوش کنید
گوش دادن به موسیقی ملایم و بی کلام باعث ریتم بی وقفه و بروز امواج مغزی می شود که فرکانس ضربان قلب را منظم می کند. موسیقی معجزه می کند. می گویند در یونان قدیم برای داشتن جوانانی جنگاور به مادران باردار تایید می کردند که موسیقی های حماسی گوش کنند تا نوزاد به دنیا نیامده شان با شور و حماسه ناشی از سازها مانوس شوند. اکنون نیز با این همه حق انتخابی که دارید می توانید و حق دارید هر چه می خواهید، بشنوید. پیشنهاد می کنیم از حق خود به نحو مطلوبی استفاده کنید.
موسیقی، روح تان را به پرواز در آورده و به شما انرژی مثبت ارزانی می کند.

فیلم های کمدی ببینید
تماشای فیلم های کمدی می تواند ضد استرس باشد و همچنین ثابت شده است که خنده، وسیله ای بسیار موثر بر کاهش استرس روانی است. زن سرپرست خانوار هستید؟ یا اینکه مرد مجرد یا متاهل؟ خلاصه هر کسی و در هر شرایطی هستید لطفاً برای خندیدن وقت بگذارید. خنده بر هر دردی دواست. برای انتقام از نامردی ها و تندخویی های جهان و اطرافیان تان به آنها بخندید. به کسانی که فکر می کنند باید به آنها بگویید غلط کردید تا هوای مقام و حساب بانکی تان را داشته باشند بخندید! به افرادی که میلیاردها تومان از فکر شما استفاده کرده و به راحتی آب خوردن حق شما را خورده و فکر می کنند دنیا همیشه همین طور باقی خواهد ماند، بخندید. به غیبت کنندگان زیرآب زنان و بدخواهان خویش بخندید.

شکلات بخورید
به گفته «آنا ماگی»، نویسنده کتاب تغذیه، 40 گرم شکلات تیره یا تلخ در روز می تواند به شما کمک کند با استرس مبارزه کرده و «ماده شیمیایی خوشبختی» را وارد مغز کنید که به نام «بتا ـ اندورفین» معروف است.
شکلات، مشکلات زندگی و تلخی رفتار افراد را برای شما آسان می کند. شیرینی یعنی آرامش و تلخی یعنی تنش. برای رسیدن به شیرینی زندگی سعی نمایید از خوردنی هایی که کام تان را شیرین می کند بهرمند شوید. البته اگر خودتان یا اقوام نزدیک از بیماری قند رنج می برید توصیه می کنیم به پیشنهادهای دیگر ما توجه کنید.

توهم ذهنی ایجاد کنید
ایجاد توهم ذهنی یک روش قدیمی و شناخته شده «ریلکس شدن» است که براساس ترک دنیای واقعیات و ورود به دنیا خیالپردازی عمل می کند. برای مدت زمانی یک چیز آرامش بخش را در ذهن تان تصور کنید مانند قرار گرفتن زیر دوش آب، شنیدن موسیقی دلخواه یا نشستن روی نیمکتی در پارک.
در دنیای رویای رنگی تان هر کجا و با هر فردی که می خواهید می توانید سفر کنید. این یک لذت دست یافتنی و پیشنهاد بسیار ساده است. کشورها در ذهن شما نیازمند روادید و بلیت هواپیما نیستند. پس برای انتقام از زندان خانه های قوطی کبریتی و آپارتمان محصور شده در بین آهن و سیمان در ذهن خود به آسمان ها و عرش سفر کنید.

نوشابه بنوشید
نوشیدن یک نوشابه خنک یا نوشیدن چای برای رفع تشنج بسیار مفید است. آب را جرعه جرعه و ناپیوسته بنوشید. آب میوه که قند خون تان را بالا می برد هم مفید است. اگر هیچ نوشیدنی ای ندارید، آب بنوشید.
آب، غلظت خون تان را رقیق کرده و فشار خون و اعصاب تان را کاهش می دهد. نوشیدن یک لیوان نوشابه، آب و حتی دوغ قبل از هر تصمیم گیری در حالت عصبانیت، یک توصیه جدی ما به شماست. معمولاً در لحظه تنش های شدید عصبی، نوشابه کمتر دم دست ما قرار دارد، به همین خاطر پیشنهاد ما نوشیدن چهار یا پنج مرحله ای یک لیوان آب است.

تلفن ها را نادیده بگیرید
تماس هایی که با کار شما زیاد ارتباط ندارد را نادیده بگیرید، تحقیقات انجمن روانشناسی انگلیس ثابت کرده است که زنگ های تلفن و پیامک های دائمی واقعاً باعث استرس می شود.
در مکان های توسعه یافته و هتل های خاص ریلکسیشن دقت می شود تا مسافران و میهمانان، تلفن همراه نداشته باشند. واقعیت این است که وسایل ارتباط جمعی موجب دور شدن از دنیای آرامش بخش گذشته شده است. خیلی وقت ها دیده شده حتی پیامک های نطلبیده تبلیغاتی هم می توانند روان ما را خراب کنند. اعتیاد به تلفن همراه را یک روز در هفته کنار بگذارید، هیچ اتفاقی نمی افتد!

آدامس بجوید
تحقیقات نشان داده است که جویدن آدامس بدون وابستگی به طعم آن سطح استرس را کاهش و تمرکز را افزایش می دهد. علت آن تولید بزاق است که باعث کاهش «کورتیزول» می شود. سرمربی منچستر یونایتد در باشگاه های انگلیس همیشه در طی دوران مربیگری خود آدامس می جوید. وقتی از او درباره علت این کار سوال کردند، گفت: جویدن آدامس به من آرامش و تمرکز اعصاب بخشیده و موجب می گردد بهترین تصمیم را بگیرم.