سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاسخ به شبهه وهابیت در خصوص فَدَک با زبان خودشان

پاسخ به شبهه وهابیت در خصوص فَدَک با زبان خودشان
کتاب فدک به قلم السید جاسم هاتو الموسوی به زبان عربی، از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت با هدف پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی وهابیون، منتشر شد.

 سید جاسم هاتو الموسوی در کتاب فدک که به عربی تألیف شده، به شبهاتی که «احسان الهی ظهیر» نویسنده وهابی پاکستانی در کتاب الشیعه و اهل البیت [علیهم السلام] درباره موضوع فدک وارد کرده، پاسخ داده است.

وهابیت که با آراء ابن تیمیه آغاز شده و محمد بن عبد الوهاب آن را گسترش داد، هنوز هم کسانی را می‌پروراند که همچون اسلاف خویش همه را کافر بدانند و برای هیچ مسلمانی حرمتی قائل نشوند. یکی از این وهابیون، احسان الهی ظهیر، نویسنده وهابی، پاکستانی است که به تعصب در عقاید وهابیت شهرت دارد. او برای فتنه در عالم اسلام دست به تألیفاتی زد که بیشتر آن‌ها در رد شیعه است و از جمله آن‌ها می‌توان به الشیعة و السنة، الشیعة و اهل البیت [علیهم السلام]، الشیعة و التشیع، الشیعة و القرآن، الاسماعیلیة، البابیة، القادیانیة، البهائیة، الباطنیة، التصوف و غیره اشاره کرد. این کتاب‌ها بقدری انحراف دارد که برخی از متفکرین از اهل سنت در نقد و رد آن دست به قلم شده‌اند.
این نویسنده وهابی که در کتاب‌های خود به هیچ وجه جانب آداب اسلامی، دوری از تعصب و تمسک به اخلاق را رعایت نکرده است خصوصا در کتاب الشیعه و اهل البیت [علیهم السلام] که از روش تحقیق در مسائل اختلافی بکلی خارج شده و هیچ ارزشی برای کتاب باقی نگذاشته است خصوصا در موضوع فدک که در آن، صورت حقیقت را مشوه و بسیار دور از واقع نشان داده است.

سید جاسم هاتو الموسوی در کتاب فدک که به عربی تألیف شده، به شبهاتی که «احسان الهی ظهیر» نویسنده وهابی پاکستانی در کتاب الشیعه و اهل البیت [علیهم السلام] درباره موضوع فدک وارد کرده، پاسخ داده است.

مدخل این کتاب یا نام «أموال الدولة الإسلامیة» آغاز شده است.

فصل اول با عنوان «إرث الأنبیاء فی النصوص الشیعیة و تاریخیة فدک» شامل «السیر التاریخی لفدک» و «عدم وراثة الأنبیاء علیهم السلام فی المرویات الشیعیة» می‌شود.

«النحلة و الإرث» عنوان فصل دوم کتاب است که به: «فدک نحلة الرسول صلی الله علیه و آله لفاطمة علیهاالسلام» و «مطالبة الزاهراء علیها السلام بإرثها» پرداخته است.

و در فصل سوم «مناقشة استدلال أبی بکر بحدیث (لا نوّرث) علی عدم الإرث» را می‌خوانید.

در بخشی از این کتاب در مطلبی با عنوان: «دعوی اختلاق الشیعة لعدم رضا الزهراء علیهاالسلام و غضبها علی الشیخین» آمده است:

ادعی إحسان إلهی ظهیر اختلاق الشیعة لقضیة عدم رضا الزهراء علیها السلام و غضبها علی أبی بکر، و ذلک من أجل الطعن علی الصحابة، من خلال إثبات العدواة بینهم و بین أهل بیت النبی صلی الله علیه و آله؛ حیث قال: (ولکن الشیعة لم یعجبهم بأن ترضی فاطمة بهذا القضاء بتلک السهولة، فسودوا صفحات و أوراقا کثیرة، و کتبوا بخصوص ذلک کتبا عدیدة…). و قال فی موضع آخر:

فالعمارة التی أرادوا بناءها علی هذا الأساس الواهی، لإقامة المآتم و مجالس اللعن و الطعن علی غصب حقوق أهل البیت، و إثبات المنافرة والعداوة بین خلفاء النبی و أصحابه و بین أهل بیته…

و الجواب: من الثابت، و بما لا یقبل الشک، أن الزهراء علیها السلام غضب علی الشیخین فی خصومتهما معها علیهاالسلام، و توفیت و هی غاضبة علیهما، و مبالغة فی ذلک أوصت بأن لا یحضرا جنازتها علیها السلام، و لا یصلیا علیها، و أن تدفن فی الیل، و لا یعلم قبرها. و قد نصت علی ذلک صحاح السنة و سننهم و مسانیدهم.

غضب فاطمة علیها السلام علی الشیخین فی أحادیث السنة

یعد حدیث (فغضبت فاطمة) من الأحادیث الصحیحة المتفق علیه، و قد أخرجه کبار الحفاظ و المحدثین…»

کتاب فدک به قلم السید جاسم هاتو الموسوی با شمارگان 1000 نسخه در 212 صفحه با قیمت 2700 تومان به همت نشر مشعر منتشر شده است./حج