سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظر مراجع درباره اختلاط در دانشگاهها

نظر مراجع درباره اختلاط در دانشگاه‌ها
وزیر سابق علوم گفت: نمی شود هم دوستدار اهل بیت(ع) بود و هم قاتلان آنها را دوست داشت و ما در کشور اسلامی باید شعار مرگ بر فتنه گر را به شعار مرگ بر منافق اضافه کنیم تا نشان دهیم که با فتنه گران سال 88 دوست نیستیم.
به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از مهر، کامران دانشجو ظهر دوشنبه در افتتاحییه چهاردهمین اجلاس سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: چون به تازگی پستم را تحویل داده ام باید به گونه ای حرف بزنم که به کسی بر نخورد چرا که نمی خواهیم کاری کنیم که به پیشرفت های علمی کشورمان خدشه ای وارد شود.

وی افزود: در دوره ای از تاریخ کشومان دشمنان در خارج از کشور و برخی هم البته از سر کم توجهی تلاش می کردند تا دانشگاه های ما دو قطبی شود و البته همه شما یادتان هست که منظور در چه دوره ای است.

دانشجو بیان کرد: دوقطبی شدن دانشگاه ها در واقع به دو قطبی شدن جامعه خواهد انجامید حالا این دو قطبی شدن می خواهد به بهانه آزادی باشد یا به بهانه فعالیت سیاسی یا به هر بهانه دیگری که برخی عنوان می کنند.

وی قطبی شدن دانشگاه را بازی کردن در زمین دشمن دانست و اظهار کرد: باید تمام تلاش دلسوزان انقلاب به سمت جلوگیری از دو قطبی شدن دانشگاه ها پیش برود.

وزیر سابق علوم با بیان سخنی از امام خمینی(ره) گفت: درست است که حضرت امام(ره) فرمودند مجلس در راس امور است اما از یاد نبریم که ایشان در جایی دیگر نیز می فرمایند دانشگاه در راس امور است و تقدیر و مقدرات کشور به آن وابسته است.

وی گفت: حالا اگر ما بپذیریم که دانشگاه در راس امور است باید شئونات این مسئله را نیز در نظر بگیریم و آن را رعایت کنیم و توجه داشته باشیم که دانشگاهی می تواند موفق باشد که از نظر علمی موفق تر باشد.

دانشجو تصریح کرد: دنیا به همان اندازه به ما اهمیت می دهد و روی حرف ما حساب می کند که ما علم داشته باشیم و بتوانیم از لحاظ علمی در دنیا حرف های برای گفتن داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه های ما از نظر فرهنگی نیز باید ضمن اینکه فرهنگ بیگانه را می شناسند و پاسخ های خوبی هم برای آن ارائه می دهند اما فرهنگ ملی و اسلامی خودمان را نیز تعمیق کنند.

وزیر سابق علوم با بیان اینکه افرادی که نمی خواهند دانشگاه های ما اسلامی شوند در واقع دوست ندارند جامعه اسلامی شود اذعان کرد: هر استاد در دانشگاه های ایران اسلامی ضمن داشتن تخصص باید متعهد به فرهنگ و تفکر ایرانی و اسلامی هم باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه های ما باید از نظر اقتصادی نیز مستقل از دولت باشند گفت: اسلامی شدن دانشگاه ها یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است و همین درخواست یعنی اینکه دانشگاه های ما تا کنون اسلامی نبوده اند.

دانشجو افزود: دانشگاه های ما باید از وابستگی در تفکر به غرب آزاد شوند و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نمی توانند به بهانه آزادی سکولاریسم را در دانشگاه ها ترویج کنند.

وی با بیان اینکه همانگونه که ما برای بیماری قلبمان به دندانپزشک مراجعه نمی کنیم اظهار کرد: در مباحث دینی باید به متخصصان آن مراجعه کنیم و در حالی که 14 نفر از مراجع دینی کشورمان اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها را جایز نمی دانند نمی دانیم چرا ما در این زمینه از نظرات آدم های غیر کارشناس استفاده می کنیم.

وزیر سابق علوم تاکید کرد: هیات امنا دانشگاه ها فقط می توانند بر طبق قوانین موجود تصمیم بگیرند و تصمیم گیری خارج از قانون خودش عملی غیر قانونی است

وی تصریح کرد: کسی نگفته ما می خواهیم همه نظرات غربی را دور بریزیم بلکه ما می گوییم باید نظریات اسلامی نیز در دانشگاه های ما حضور داشته باشند.

عضو شورای عالی سازمان بسیج دانشگاه های کشور بیان کرد: ما می گوییم دانشگاه به شکل غربی آن غلط است و دانشگا ها باید مستقل و انقلابی باشند و از جناح های سیاسی مستقل عمل کنند و همه اینها به این دلیل است که دانشجوی ما با تفکر غربی رشد نکند.

وی افزود: نمی شود هم دوستدار اهل بیت(ع) بود و هم قاتلان آنها را دوست داشت و مگر می شود هم با فلسطین دوست بود هم با اسرائیل و ما باید شعار مرگ بر فتنه گر را به شعار مرگ بر منافق اضافه کنیم تا نشان دهیم که دوست فتنه گران سال 88 نیستیم.