سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتقاد قرائتی از سیستم آموزشی

انتقاد قرائتی از سیستم آموزشی 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ما در حال حاضر مشکلی از نظر علمی در دنیا نداریم بلکه مسئله اصلی سیستم آموزشی ما در نبود تهذیب نفس و اخلاق است.

حجت السلام محسن قرائتی سه شنبه شب همایش سراسری اساتید بسیجی کشور در مشهد با بیان اینکه در اسلام چیزی به عنوان فارغ التحصیل ندارد و این جمله باید از فرهنگ ما حذف شود افزود: حیف است که اساتید دانشگاه فقط برای حق التدریس کار کند.

وی افزود: معلمی شغل ملائکه و پیامبران است و اساتید افرادی هستند که بر روی فکر و ذهن انسان ها کار می کنند و این انسان ها اگر انسان باشند انسانیتشان تا قیامت ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه استاد و دانشجو باید با یکدیگر دوست باشند اظهار کرد: مشکل امروز ما در دادن مدرک نیست آنچه برای ما مشکل ایجاد کرده نبود جوهر در بین برخی از اساتید دانشگاه است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر چند نفر مانند شهید رجایی و شهید نواب صفوی داشتیم بسیاری از مشکلاتمان حل می شد.

وی بیان کرد: نباید شرایط به گونه ای باشد که اساتید در دانشگاه ها برای خودشان شانی قائل شوند که آن شان باعث جدایی انها از دانشجویانشان شود و دانشجویان نیز فقط بخاطر نمره به استادشان سلام کنند.

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: ما در اسلام چیزی به عنوان فارغ التحصیل نداریم و این جمله باید از فرهنگ ما حذف شود چرا که خداوند در قرآن کریم می فرماید:« علم همه شما به اندازه یک ذره است».و هیچ کدام از ما نباید فکر کنیم حالا با گرفتن یک مدرک دیگر از علم آموزی بیشتر بی نیاز هستیم.

وی یادآور شد: اساتید ما در دانشگاه ها باید قالب ساز باشند نه قالب پذیر و در این راه باید از قرآن و آیات نورانی آن نهایت استفاده را ببرند.

وی تصریح کرد: ما در آیات نورانی قرآن کریم مبانیی داریم که حتی به فکر دنیا هم نمی رسد و از آن جمله وجود دو هزار و 700 آیه حقوقی است که تمام حقوق انسانها را در بر می گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: اساتید باید در شهر های خودشان جلساتی را برگزار کنند که در آن جلسات به متن قرآن پرداخته شود تا با تبیین درست مبانی قرآنی نور هدایت بر قلب جوانان تابیدن بگیرد و در این صورت بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی همچنین با انتقاد از اختلاط در دانشگاه ها گفت: ما اصلا به اسلامی بودن یا نبودن این مسئله کاری نداریم امام بنده می خواهم بدانم جوانی که می خواهد درس یاد بگیرد آیا نباید حواسش به آموختن باشد و تمرکز داشته باشد حال انکه وجود دختر و پسر در کنار هم از این تمرکز جلوگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مشکل ما در آموزش و پرورش جوانانمان نبود جوهر است و ما نتوانستیم آنگونه که باید مزه دین را به جوانانمان بچشانیم.

وی افزود:  امروز می بینیم که بچه ها هر چه بیشتر درس می خوانند ادبشان نسبت به والدین کمتر می شود به گونه ای که ادب یک بچه دبستانی بیشتر از دبیرستانی و ادب دبیرستانی بیشتر از یک دانشجو است حال آنکه اگر ما در آموزش وپرورشمان موفق بودیم نباید شرایط اینگونه می بود.

حجت الاسلام قرائتی همچنین با اشاره به مبانی اسلامی گفت: نمی دانم این همه تعطیلی به چه کار ما می آید حال آنکه خداوند در قرآن می فرماید« حتی روز های جمعه هم تعطیل نکنید مگر برای نماز جمعه» و ما امروز با سه ماه تعطیلی در فصل تابستان و 18 روز تعطیلات عید نوروز و تعطیلات فراوان دیگر در طول سال مواجه هستیم.

منبع: مهر