سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج اصلی ترین متولی کار فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از من

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج اصلی ترین متولی کار فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

 سردار محمدرضا نقدی : امر به معروف و نهی از منکر را نباید با روش‌های قهر‌آمیز اجرا کرد چرا که اصل امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های سلبی نبوده و قطعا ایجابی است.
وی با بیان اینکه 95 درصد از شیوه‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایجابی است عنوان کرد: باید روش‌هایی در این حوزه رواج یابد که همه مردم و اقشار در امر به معروف و نهی از منکر دخیل باشند که بسیج در این خصوص گام‌های موثری را برداشته است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از محیط‌ های نزدیکتر به خود و آشنایان آغاز کرد چرا که یکی از وجوه امر به معروف و نهی از منکر احتمال تأثیرگذار بودن آن است و باید در این زمینه برافرادی این فریضه انجام شود که تأثیرگذاری آن نیز برایمان مشخص باشد.
سردار نقدی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح مساجد خاطر نشان کرد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اولویت‌بندی معروفات و منکرات در سطح مساجد کمک زیادی به ترویج این فریضه می‌کند.
وی شناسایی عاملان به معروف، معروفات و همچنین منکرات را از دیگر مباحث با اهمیت در این عرصه ذکر و خاطر نشان کرد: قطعا امر به معروف و نهی از منکر که بخشی از این فرهنگی است زمان‌بر بوده و باید با صبر و حوصله نتایج آن را پیگیری کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: امروز در حوزه سیاسی و فرهنگی نتایجی از کار فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کشف شده که همه آنها ماه‌حصل گفت‌وگو و تبیین مسایل در امر به معروف و نهی از منکر است.
سردار نقدی تاکید کرد: کلیدی‌ترین مسئله در امر به معروف و نهی از منکر در محیط‌های ناهنجار تغییر فضای آن به واسطه مسائل فرهنگی است.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج برنامه ویژه فرهنگی بسیج برای اماکن عمومی و گردشگری و تفریحی در هر شهر را یادآور شده و بیان کرد: در نقاط مختلف کشور این طرح اجرا می شود که هم اکنون در 40 نقطه از سواحل دریای خزر پایگاه های فرهنگی بسیج فعالیت می کنند.
وی عنوان کرد: اگر در مرحله نخست کار امر به معروف و نهی از منکر با مسائل فرهنگی پیش نرود این وظیفه مراجع انتظامی است که کار خود را در این خصوص پیگیری کنند و بسیج تنها کار فرهنگی را در این حوزه دنبال می‌کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با دعوت از همه نهادها و مسئولان برای فرهنگ سازی تبیین و تشویق در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: هر جایی که امر به معروف و نهی از منکر را درک کرده‌اند نتایج مؤثر آن را امروز چیده‌اند و تحول در آن حوزه‌ها نیز قابل مشاهده است البته آمران به معروف نیز از اهمیت خاصی در این حوزه برخوردار هستند.
وی تأکید کرد: باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به مرحله‌ای برسیم تا همه آحاد جامعه نتایج آن را لمس کرده و امر به معروف در جامعه گسترش یابد.
سردار نقدی در خاتمه بر اهمیت دادن به معروفات متروک نیز تاکید کرد.