سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظر موسوی خوئینی ها در مورد حجاب

حجاب اجباری نیست ولی این تبعیض که در ادارات برخی از زن ها با لباس شیک  حاضر شده و فخر فروشی کنند باید برداشته شود . 
حجاب اجباری نیست ولی این تبعیض که در ادارات برخی از زن ها با لباس شیک حاضر شده و فخر فروشی کنند باید برداشته شود .

  رخدادهای مهم  9 شهریور 1359 به شرح زیر می باشد.

آمریکا به راحتی دست از سر ما بر نمی دارد

موسوی خوئینی ها گفت : حجاب اجباری نیست ولی این تبعیض که در ادارات برخی از زن ها با لباس شیک  حاضر شده و فخر فروشی کنند باید برداشته شود . وی در ادامه گفت : وقتی عده ای از آزادی ها سوء استفاده می کنند و بی بند و باری را رواج می دهند نمی توان انتظار داشت که جامعه واکنش نشان ندهد مطمئن باشید اگر خانم ها جلف لباس نپوشند و پوشش مناسب داشته باشند هیچ وقت زمینه برای تشنج و مزاحمت ها فراهم نمی شود.

خوئینی ها در مورد آزادی احزاب نیز گفت : طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی به احزاب و سازمان هایی که توطئه گر نباشند آزادی فعالیت داده می شود . وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با آزادی گروگان ها نیز گفت : باید بدانید که آمریکا ماهیتا یک عنصری تجاوز گر است که به سادگی دست از سر ما بر نمی دارد این ما هستیم که باید دستش را قطع کنیم ، وقتی ملتی قیام کرده و با شعار نه شرقی ، نه غربی زیر سلطه هیچ ابرقدرتی نمی رود .

خوئینی ها گفت : وقتی ما با عنصر جهانخواری چون آمریکا وارد مبارزه شده ایم دشواری هایی نیز دارد که باید تحمل کنیم اگر تصور کنیم که با آزاد کردن گروگان ها آمریکا دست از سر ما بر می دارد این ساده اندیشی است . 

10 عضو کومله به هلاکت رسیدند

روابط عمومی ستاد عملیات غرب کشور گزارش داد بعد از ظهر پریروز بین نیروهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای پاکسازی به مریوان اعزام شده بودند از یک سو و افراد کومله از سوی دیگر درگیری پیش آمد که در این درگیری 10 تن از افراد کومله به هلاکت رسیدند .

پاسخ آیت الله نوری همدانی به نامه وزارت امورخارجه

آیت الله نوری همدانی در نامه ای خطاب به صادق قطب زاده وزیر امورخارجه انتقاداتی را مطرح کردند . در بخشی از این نامه آمده است : اینجانب جز سفر اخیر هر موقع که از اروپا یا دیگر کشورها برمی گشتم طرح های خود را به آن وزارتخانه تسلیم می نمودم سال گذشته پس از مسافرت اول خود به اروپا به وزارت خارجه آمده جزوه هایی به عنوان پیشنهاد که نتیجه دو ماه تلاش و حرکت و تماس مستقیم بود و یکی از آنها که در 24 ماده تنظیم شده و مربوط به دانشجویان بود و جزوه دیگری که در چندین ماده تنظیم نموده بودم و مربوط به سفارتخانه ها و کنسولگری ها بود و جزوه سوم مربوط به ایرانیان غیر دانشجو و مشکلات آنها بود به آقایان دکتر صادقی و دکتر خرازی ...تسلیم داشتم که مورد تمجید قرار گرفت و مسلما اگر به آنها امکان و فرصت داده می شد همه آن موارد را به مورد اجرا قرار می دادند .

وزارت خارجه مدعی شده بود که آیت الله نوری همدانی از زمانی که عازم اروپا شدند و از سفارتخانه ها بازدید کردند جز مصاحبه با مطبوعات گزارشی ارائه نکرده اند . آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از نامه خود تاکید کرده اند : دانشجویان ایرانی در ایتالیا از کاردار سفارت آنجا که شخصی به نام زاهدی و ظاهرا پسرعموی زاهدی معروف بود شکایات فراوانی داشتند ، به رغم تذکرات فراوان در این مورد وزارت امورخارجه ترتیب اثر نداد تا اینکه زاهدی نامبرده تعداد 101 پاسپورت و مقداری از اموال بیت المال را برداشته و به آمریکا فرار کرد .

ایشان در پاسخ به قطب زاده که گفته است « انصاف و مروت نیست همسر و دو فرزند امیر انتظام به عنوان یک متهم در پاریس آواره شوند و به این دلیل به آنها جا و مکان داده ایم» نوشت : ما هم می گوئیم بیائید به خاطر انصاف و مروت اسلامی این خواهر اسلامی را به ایران به میان خواهران و برادران اسلامی و به زیر چتر عطوفت حکومت اسلامی برگردانید و جلو تبلیغات سوء [با انتشار تصاویر بی حجاب همسر امیرانتظام] علیه ایران و اسلام را بگیرید و خانواده این متهم را طبق حکم اسلام اداره کنید .