سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آتش زدن اسکناس بهتر از سیگار کشیدن است

-آخرین آمارها نشان می دهد 10 میلیون ایرانی سیگار می کشند. رقمی که با میانگین جهانی ان برابری می کند . این در حالی است که راه های بروز شدن ترک سیگار بسیار زیاد شده است.
بررسی یک معضل اجتماعی
آخرین آمارها نشان می دهد 10 میلیون ایرانی سیگار می کشند. رقمی که با میانگین جهانی ان برابری می کند . این در حالی است که راه های بروز شدن ترک سیگار بسیار زیاد شده است.

 
سیگاری هایی که به تعداد نخ های سیگاری که کشیده اند ترک ناموفق داشته اند زیاد هستند. با اینکه می دانند سیگار بیش از آنکه دردی از آنها دوا کند جسم و روح آنها را خانه ده ها درد دیگر می کند ، باز سیگار پشت سیگار روشن می کنند و پک ها را عمیق تر می زنند بی آنکه اراده ای داشته باشند. می کشند تا شاید فراموش کنند و نمی کنند .
 
تا سیگار هست رنگ آسمان زندگی همچنان خاکستری است.
این فرق دو ریه سیگار کشیده و سالم است
 
 
مزه غذا را نمی فهمند ، پله ها را به سختی بالا می روند ، زندگی شان را بهم می ریزد ، بد بو بودن در میان خانواده ، اینها همه حرف های خود سیگاری ها است.
 
آمار ها حکایت از آن دارد که بیش از 10میلیون ایرانی در آتش سیگار می سوزند . رقمی که با متوسط جهانی آن برابری می کند. این البته غیر از آن آمار غیر رسمی است که هرگز اعلام نمی شود .
 
دکتر حیدری رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با پیک بامدادی می گوید: نه خیلی زیاد و نه خیلی پایین ، در حد متوسط کشور ها هستیم و در بین کشورهای منطقه شرایط ما بهتر است. اگر مصرف سیگار را در نظر بگیریم یک چیزی حدود 12 درصد جامعه مصرف سیگار دارند که نسبت به سال قبل خیلی فرق نکرده است و در یک حد ثابتی مانده است.
 
 
در مراکز مختلف ترک سیگار برنامه های متنوعی به مراجعه کنندگان آموزش داده می شود ، برنامه هایی که بنا به گفته دکتر حیدری دست خوش تغییرات زمانی است و باید به روز شود تا سیگاری جماعت متمایل به ترک شوند.
 
دکتر حیدری می گوید: سال 90 ما آمدیم جدیدترین را ه و ارزشمندترین راه که استفاده از تلفن گویا است راه انداختیم که این کار را فقط سه کشور انجام می دهند . این سامانه گویا و هوشمند است و خدماتی را ارائه می دهد و از سال 92 از طریق اینترنت و سایت می توانند به صورت هوشمند به سایت مراجعه کنند و راهنمای ترک سیگار را دریافت کنند. مجموع این کار ها نشان می دهد که ارائه خدمات ترک در شرایط ما یک شرایط ایده عالی است.
 
وقتی سیگار این رفیق چند ساله ات را ترک می کنی، جانی تازه می گیری به طوری که دیگر بالا رفتن از چند پله تو را از نفس نمی اندازد و بوی آن دوستان دیگرت را پس نمی زند .
 
می توان مرگ خاموش را به سیگار نسبت داد.
 
ماجرای سیگار دود شده البته در شهرهای آلوده به دود ،بیشتر کام ها را به تلخی می کشاند مثل همین پایتخت ایران که سیگاری های آن گمان می کنند در آسمان خاکستری آن هنوز جای خالی برای دودی دیگر هم هست. در این شهر پر دود که با حضور سیگار ، انگار نام و یاد و صدای تورا باهم دود می کنند به هوا می فرستند.
 
حجت الاسلام قرائتی خطاب به تمام سیگاری ها می گوید: آقایان سیگاری ، اگر کسی می خواهد سیگار بکشد اسکناس آتش بزند. اسکناس آتش زدن بهتر از سیگار کشیدن است. چون اسکناس آتش زدن باعث از بین رفتن فقط اسکناس می شود و چیزهای دیگر سالم می ماند ولی اگر سیگار کشیدی هم اسکناس و هم ریه از بین می رود. 
 
 
می خواهی سیگار بکشی یک اسکناس پاره کن . اگر خیلی بنا داری که خودکشی بکنی به خصوص تهران که پر از دود است . در تهران سیگار کشیدن دود روی دود است مثل اینکه انسان دوتا کروات روی هم ببندد.