سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تثبیت عقاید امامیه در دوره امام جواد(ع)

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: بزرگان شیعه علم، تدبیر، تقوا و دیگر شئون امامت را به صورت مجسم در امام جواد(ع) دیده‌اند و این مسئله موجب شده است که درک از امامت و عقاید امامیه در دوره امام جواد(ع) تثبیت شده اس
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: بزرگان شیعه علم، تدبیر، تقوا و دیگر شئون امامت را به صورت مجسم در امام جواد(ع) دیده‌اند و این مسئله موجب شده است که درک از امامت و عقاید امامیه در دوره امام جواد(ع) تثبیت شده اس

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری امشب در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: ائمه اطهار علاوه بر بعد روحانی از نظر جسمانی هم ممتاز بودند و جسم امام با دیگران متفاوت است.

وی بیان کرد: ائمه اطهار غیر از این جسمی که با آن در عالم ما حاضر هستند دارای جسم نوری هم هستند و با آن جسم در حول عرش الهی حاضرند و ملکه در آن عالم با جسم ایشان در ارتباط هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین منابع علم امام همان روح ایشان قرار دارد اظهار کرد: همه معارف از طریق روح به امام عطا می‌شود.

وی گفت: کمتر مقامی از ائمه اطهار است که به اندازه علم ایشان بر روی آن تاکید شده است و در روایات آمده است که ائمه اطهار از نظر علم از موسی و خضر برتر هستند.

وی ادامه داد: از همان لحظه‌ای که امام جواد به امامت رسیدند جامعه بزرگ شیعه که در آن علما و مفسرین بزرگ شیعه حضور داشتند را رهبری معنوی و سیاسی کردند و این مسئله ارتباطی به سن ایشان ندارد.

میرباقری تاکید کرد: ایشان در زمانی که به امامت رسیدند با کمال قوت و قدرت همه وظایفی که بر دوش امام هشتم بود را عهده دار شدند و ایشان به گونه‌ای صحیح جامعه شیعه را مدیریت کردند.

وی افزود: امام جواد (ع) در خردسالی و در هفت سالگی به امامت رسید تا شیعه امتحان شود و علمای بزرگ شیعه آن زمان در امتحان سربلند بودند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: همان امامتی که امیرالمومنین(ع) در دوران خلافت خود انجام دادند امام جواد نیز از همان تدبیر در زمان هفت سالگی برخوردار بودند و بزرگان شیعه علم، تدبیر، تقوا و دیگر شئون امامت را به صورت مجسم در امام جواد دیده‌اند و این مسئله موجب شده است که درک از امامت و عقاید امامیه در دوره امام جواد تثبیت شده است.

وی اظهار کرد: امام جواد(ع) به گونه‌ای جامعه شیعه را هدایت کردند که بزرگان آن دوران همان امامی که شیعه انتظار داشت را در ایشان متجلی دیدند.

میرباقری گفت: ایشان 25 سال بیشتر سن نداشتند که در چنین شبی توسط همسر ایشان مسموم شدند و با دسیسه به شهادت رسیدند.

منبع: فارس