سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گفتی ما خط امامی هستیم در حالی که به آن اعتقاد نداشتی


محتوا و نحوه برگزاری مراسم پر حرف و حدیث انجمن تهران در روز 16 آذر در دانشگاه تهران، حالا به محل بحث اعضای این تشکل تبدیل شده است به طوریکه یکی از اعضای سابق این انجمن مطلب قابل تاملی در این خصوص در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده است. 
محتوا و نحوه برگزاری مراسم پر حرف و حدیث انجمن تهران در روز 16 آذر در دانشگاه تهران، حالا به محل بحث اعضای این تشکل تبدیل شده است به طوریکه یکی از اعضای سابق این انجمن مطلب قابل تاملی در این خصوص در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده است.
 
 برنامه "انجمن تهران" و حضور افرادی همچون رضاخاتمی، علی شکوری‌راد در این مراسم و تمجید از مجرمان امنیتی که موجب اخلال زندگی مردم در سال 88 شده بودند، همچون بهزاد نبوی، مصطفی تاجزاده و محسن میردامادی و یاد کردن از  برخی مشروطی های منتسب به سبز همچون مجید توکلی و حاشیه های دیگر از جمله مهمترین اتفاقات 16آذری دانشگاه تهران بود.

حالا اما کلیت این مراسم از سوی یکی از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران در انتقاد از روند فعلی این تشکل زیر سوال رفته است، تا جائیکه یکی از اعضای این انجمن از وی خواست تا از رسانه ای کردن این مطالب خودداری کند.

یوسف شیروانیان یکی از اعضای اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود به انتقاد از روند فعلی این تشکل حامی جریان فتنه 88پرداخت.

وی در مطلبی اعتراضی نوشته است: "5 سال از اوّلین سال دانشجویی من می گذرد. از 16 آذر 87 ای که فکر و تحلیل عمیقی نسبت به مسائل روز سیاسی و اجتماعی نداشتم و فضای پرشور سالن شهید چمران دانشکده فنّی مرا تحت تاثیر قرار می داد. 16 آذری که نه می دانستم چه می خواهم و نه می دانستیم چه می خواهیم. خدا را شاکرم که در کنار تمامی هزینه ها و روزهای سخت از دوران [...] احمدی نژاد اتفاقات سال 88 به بینش سیاسی و اجتماعی من تا حدّی افزود. قدرت و جرأت تحلیل و نقد پیدا کردم. مباحثه کردم. خود را به چالش کشاندم. آنچه از تابوی عقاید در سیاست در وجودم نهادینه شده بود به دور ریختم و شعور سیاسی حدّاقلی و به اقتضای سن پیدا کردم و به درک همراهی کردن ها و نکردن ها رسیدم."

این عضو سابق انجمن تهران با بیان اینکه «آنچه امروز مرا به نگاشتن این سطور راغب کرده، 16 آذر 92 است، 16 آذری با شرایط جدید در سیاست داخلی کشور» در این باره نوشت: "این، یک درد است. دردی 4 ساله. که به همراهی رفقا در شرایط سخت چهار سال گذشته تا به امروز زبان در کام داشت و امروز از روی دلسوزی، همراه با ترس زبان باز می کند. ترس از خودکامگی، تقدس گرایی و نفاق. روی صحبت من با شماست، آقای انجمن اسلامی!"

شیروانیان با انتقاد از انحراف انجمن تهران از ساختار نقادی دولت ها به مجیزگویی آنها و با اشاره به گزینشی بودن جلسات این انجمن نوشته است: "دوره‌ات تمام شده است آقا. دوره‌ات تمام شده چون تویی که مبنای تشکیلت نقد قدرت است؛ خود سازشکار شدی. خود مروج عملگرایی شدی. خودی و غیر خودی کردی. جای او هست و جای تو نیست کردی. و در مناسبات خود گزینشی عمل کردی."

وی با اشاره به تناقض ادعای خط امامی بودن انجمن تهران و تمجید از بازرگان نوشت: "خود را یکّه تاز جنبش دانشجویی دانستی. مفاهیم انتزاعی را با اشخاص حقیقی پیوند دادی. توی منتقد به تقدس گرایی، مقدس کردی و در ادوار مختلف؛ ریش امام را با کراوات بازرگان گره ای محکم زدی و نگذاشتی کسی نصیحتت کند. "

این عضو انجمن تهران با اشاره به عدم اعتقاد اعضای این انجمن به خط امام افزود: "فلانی را همسر نواده امام خواندی و چه! دیگری را فلان کسک امام و چه! باد در غبغب انداختی و حماسه گون دست در هوا چرخاندی و گفتی ما خط امامی هستیم. فلان هستیم و غیره. در حالی که خود از درون با تمام اجزاء به آن اعتقاد نداشتی."

این یادداشت می افزاید: "حرکت های دانشجویی را گاهاً به نام خود مصادره کردی! به مخالف خود احترام نگذاشتی و همه چیز را مطلقاً از دریچه نگاه خود تفسیر کردی. خط امامی بودن افتخاری نیست. ای کاش یک رنگ بودی."

این مطلب که با انتقاد  اعضای این انجمن مواجه شده است می افزاید: "برای اینکه یارکشی کنی، به بهانه تکثرگرایی؛ هر پرچمی که شد بالا بردی. تا نمایش دهی. تا نمایش دهی؛ که ای خبرگزاری های فلان بیینید اینجا دانشگاه تهران است. اینجا برنامه انجمن اسلامی با آن اسم عریض و طویل و پر مدعایش است! موقع آن است که میراث طالقانی را به جنس خودش واگذاری. و بروی دنبال بازی خودت. بازی با قدرت! بگذار اندک اجزاء صالحت نفسی تازه کنند، آقای انجمن اسلامی

 

منبع: خبرنامه دانشجو