سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همدست بودن عدهای در داخل با دشمنان خارجی در پشت فتنه 88

امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر مردم با ایمان دینی در صحنه حاضر باشند بالاترین دشمنی‌ها را نابود و بزرگ‌ترین کوه‌ها را می‌توانند جابه‌جا کنند، گفت: استکبار جهانی و دشمنان خارجی در حوادث و مشکلات پس از انتخابات 88 نقش داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا ، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر‌امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به آغاز هفته نهضت و سواد آموزی، اظهار کرد: از جمله یادگارهای ارزشمند امام راحل تاسیس نهضت سواد آموزی در سال 58 بود.
وی با بیان اینکه دنیا باید بداند که اسلام با علم و سواد مخالف نیست بلکه پایه‌گذار علم است، افزود: امروز 95 درصد افراد بی‌سواد کشور سواد خواندن و نوشتن آموخته‌اند و امیدواریم 5 درصد باقیمانده نیز برای کسب علم و سواد تلاش کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز هفته ثبت احوال و اهمیت ثبت اسناد و آمار در کشور اذعان کرد: عزیزانی که در جمع‌آوری آمار زحمت می‌کشند شایسته قدردانی هستند.
وی درآستانه آغاز هفته وقف، با تاکید بر اهمیت وقف در دین اسلام گفت: دین مقدس اسلام مسلمانان را به انجام این سنت حسنه تشویق و اجرای آن را توصیه کرده است.
امام جمعه تبریز ادامه داد: متاسفانه دولت ستمشاهی بسیاری از موقوفات را از بین برد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این مسائل و مشکلات وجود ندارد و اگر مسلمانی وقف کند در جای خود مصرف خواهد شد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به نزدیک شده به روزهای 8 و 9 دی  بیان کرد: این روزها در تاریخ ایران به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت ثبت شده و در سراسر کشور روز با عظمتی است به طوری که چنین عظمتی تنها در تشییع جنازه امام مشاهده شده بود، مردم آمدند و از ارزش‌های اسلام حمایت کردند.
مجتهد‌شبستری افزود: در تبریز نیز  هشتم دی روز با اهمیتی است، روزی است که توطئه دشمنان با حضور مردم در صحنه بر‌ملا شد.
وی افزود: توطئه‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی شده بود و یکسری نیز در داخل ابزار دشمنان کشور شده بودند و با مطرح کردن بحث تقلب از 22 خرداد تا 6 دی ماه کشور را دچار آشوب کردند و عده‌ای غافل و نا‌آگاه و عده‌ای دیگر به عنوان مزدور وارد میدان شدند و قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را داشتند.
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: اما مردم بیدار شدند، مخصوصا بعد از عاشورا که اعمال زننده‌ای از سوی آنها سر زد و به عزاداران امام حسین اهانت کردند بصیرت مردم شکوفا شد و تصمیم گرفتند وارد صحنه شوند.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر مردم با ایمان دینی و بصیرت در صحنه حاضر باشند بالاترین دشمنی‌ها را نابود و بزرگ‌ترین کوه‌ها را که در مقابل دارند می‌توانند جابه‌جا کنند.
وی با اشاره به مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 اظهار داشت: معلوم است که آمریکایی‌ها و غرب از یک طرف لبخند می‌زنند و از طرف دیگر تحریم‌ها را افزایش می‌دهند و با این اعمال ملت ایران را تحقیر می‌کنند.
مجتهدشبستری با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا با دو تن از محکومان فتنه 88 در سفارت یونان، اذعان کرد: برای افراد فهمیده بسیار معنا‌دار است این که از افرادی که مخالف نظام جمهوری اسلامی هستند تقدیر می‌کنند و جایزه حمایت از حقوق بشر را به آنها می‌دهند.
وی همچنین با اشاره به وضعیت موجود در ترکیه اظهار کرد: ترکیه وضعیت اسفباری پیدا کرده و همان‌هایی که تا مدتی قبل از آمریکا و اسرائیل دم می‌زدند امروز می‌گویند تمام اتفاقات کار آمریکا است.