سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش انحرافات جنسی با نماز

کاهش انحرافات جنسی با نماز
نویسنده: دکتر مجید ملک محمدی

ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر سوره مبارکه عنکبوت آیه 45
انحرافات جنسی از دردناک ترین مشکلات بشر در آستانه قرن بیست و یکم است.
بررسی های کینزی در سال 1948 نشان داد که از هر 100 مرد آمریکایی 4 مرد منحصراً همجنس خواه هستند، یعنی کوچکترین تمایلی به جنس مخالف ندارند!؟ این در حالیست که تعداد زیادی از این 100 نفر، همجنس را بر غیر همجنس ترجیح می دهند یا تفاوتی بین همجنس و غیر همجنس برایشان مطرح نیست و یا با این که به غیر همجنس متمایلند، به طور اتفاقی یا بیش از اتفاق همجنس بازی نیز می کنند. بدین ترتیب این آمار نشان می دهد، بیش از 3/1مردان آمریکایی بعد از سال های بلوغ خود همجنس بازی کرده اند و حداقل نصف این آمار در مورد زنان آمریکایی نیز صادق است.(1)
تازه این آمار مربوط به زمانی است که تفسیر غلط از نظریات فروید و انحراف از آن، گسترش چندانی پیدا نکرده بود. بدیهی است پس از گذشت چند دهه باید هم، همجنس بازها به جایی رسیده باشند که در پارلمان آمریکا برای خود نماینده داشته باشند و کمیسیون تشکیل دهند.
جالب اینجاست که برخی منابع علمی روانپزشکی، حتی این تمایل را در برخی کاملاً بهنجار و طبیعی با شخصیت پایدار و عاری از هر گونه نشان روانی و با انطباق خوب از نظر اجتماعی توصیف کرده اند! (2)
با این اوصاف اگر همجنس بازی و لواط انحراف جنسی نیست، می توان حدس زد که انحرافات جنسی در قاموس غرب دیگر چه واویلایی است؟!
بچه بازی، نمایش اعضای جنسی، سادیسم و مازوخیسم جنسی، مبدل پوشی، خود ارضایی، نظر بازی، حیوان دوستی، مرده دوستی و نمونه های بسیار متعدد دیگری که قداست قلم مانع از توصیف آنهاست، همگی نمونه هایی از مهار گسیختگی و سقوط فاجعه آمیز غرب در قهقرای فساد جنسی و فحشاء به شمار می آیند.
بدین ترتیب انحرافات جنسی صرف نظر از مشکلات اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و .. که ایجاد می کنند، تنها در بعد پزشکی و آن هم جدای از نتایجی که در بروز بیماری های جسمی ماند بیماری های مقاربتی بر جای می گذارند، به خودی خود، از بزرگ ترین مشکلات پزشکی بشر امروز به حساب می آیند.
این در حالیست که در جوامع اسلامی، قرن هاست که نماز فعالانه و مقتدرانه بسان یک منجی قابل اطمینان، دامان مدد جویندگان از خویش را از هر گونه فحشاء و انحراف جنسی پاک و مصون داشته است.
آیین اسلام با ترغیب های متعدد به امر ازدواج و به خصوص با وضع قانون ازدواج موقت(که با وجود آنکه از موارد اساسی اختلاف شیعه و سنی است، در کشور شیعه مذهب ما نیز بسان ممالک اهل سنت به فراموشی محض سپرده شده است) از هر جهت انسان را برای ارضای غریزه نیرومند جنسی، از طریق مشروع راهنمایی می کند. آیات متعدد سوره های نور، احزاب، بقره، نساء و .. بهترین گواه این موضوع است.
اما علاوه بر تحریک همه جانبه اسلام برای ازدواج و حتی سهل نمودن آن مثلاً با وضع قانون متعه یا ازدواج موقت(برای ریشه کن کردن موانع اقتصادی ازدواج) و علاوه بر مجازات های سختی که برای منحرفین جنسی در نظر گرفته شده است، سایر قانون های اسلامی به گونه ای ارائه شده اند که چنانچه حتی شخص به دلایلی از ازدواج باز ماند، هرگز به فساد و انحراف آلوده نشود و در رأس این قانون ها، فریضه نورانی "نماز" است.(3)
نمازگزار با امداد از "نماز" توانایی کنترل غرایز خود را افزونی می بخشد و آتش سوزاننده و پر لهیب فحشاء را که چه بسا ممکن است به انحراف جنسی بیانجامد به آب عفاف، سرچشمه گرفته از "نماز" خاموش می کند.

پی نوشت :

(1) ترجمه سیناپس روانپزشکی کاپلان ـ سادوک ـ جلد سوم ـ ص 72
(2) روانپزشکی لیفودریس ـ مقاله اختلال های جنسی ـ ترجمه دکتر لون داویدیان ـ ص 313
(3) برای شرح بیشتر رجوع شود به نکته ای از این مجموعه مقالات، با عنوان "تاثیر نماز بر بیماری های مقاربتی"

منبع:http://www.sibtayn.com



      

نماد شیطان پرستی در ارومیه+ تصاویر

نماد شیطان پرستی در ارومیه+ تصاویر 
ضرب المثل گل بود و به سبزه نیز آراسته شد این بار یک نمونه بارز در ارومیه پیدا کرده است ، همین چند روز پیش از بی همتی مسئولین برای نماد سازی در ارومیه سخن گفتیم ، و این بار از بی خیالی شان می خواهیم بگوییم .

«اُبِلیسک» ستونی با قاعده چند ضلعی و رأس هرمی است که ظاهراً سمبل «اُبِلیسک» در زمان حضرت ابراهیم علیه‌السلام هم وجود داشته است، لذا پیامبر بزرگ خدا با این ذهنیت در حرم الهی نماد شیطان را به صورت «ابلیسک» می‌سازد و آن را رمی می‌کند، تا با این عمل تمام اوهامی را که تا امروز هم ادامه یافته است، طرد کند، این نماد، امروزه در میدان‌های بزرگ کشورهای اروپایی و آمریکا ساخته شده و مردم هرروز به گِرد آن می‌چرخند! این درحالی که سنگ بنای «ابلیسک» از مصر باستان باقی و در شهرهایی نظیر سیسیل،‌ پاریس، لندن، نیویورک و سزاریا در قسمت اشغال شده فلسطین نصب شده است.

در شیخ تپه ارومیه و در باند پائین ساختمانی در حال ساخت است که بی شک توجه تمام همشهریانی را که درآن مسیر تردد می کنند جذب می کند.

چند روز پیش در طبقه آخر این ساختمان یک گنبد احداث گردیده و نکته جالب نمادی است که بر روی آن قرار گرفته است،این نماد همان گونه که در بالا توضیح داده شده است  به عنوان نماد شیطان شناخته می شود و حالا سر از شهر ما در آورده است.

نماد شیطان پرستی در ارومیه+ تصاویر

نماد شیطان پرستی در ارومیه+ تصاویر

نماد شیطان پرستی در ارومیه+ تصاویر

منبع: پارسینه


      

غیرتهای بیجا کدام است؟

  غیرت‌های بی‌جا کدام است؟
«غیرت» یکی از کمالات انسانی است که دست پرتوان آفرینش، اسباب آن را در وجود آدمی تعبیه کرده است. غیرت ورزی در حد عالی آن، لازمه انسانیت آدمیان مخصوصاً مؤمنان پرهیزکار است.

 علمای اخلاق نیز "غیرت" را چنین تعریف کرده‌اند، غیرت و حمیت، یعنی تلاش در نگهداری آنچه که حفظش ضروری است، این صفت در قالب مطلوبش از شجاعت، بزرگ منشی و قوت نفس انسان سرچشمه می‌گیرد و یکی از ملکه‌های نفسانی انسان و سبب مردانگی است و مردِ بی غیرت از زمره مردان خارج است. البته در کنار اهمیت و توجهی که به این صفت در دین ما شده درعین حال از برخی غیرت‌های بی جا نیز برحذر داشته شده است.

پیامبر خدا(ص) در معرفی و توصیف غیرت‌های بی‌جا چنین می‌فرمایند: "غیرتی هست که خدا دوست دارد و غیرتی هست که دوست ندارد. غیرتی که آن را دوست دارد غیرت ورزی در تهمت و بدگمانی است و غیرتی که دوست ندارد، غیرت نشان دادن در جایی است که بدگمانی و تهمت در بین نباشد1".

امام علی(ع) نیز در سفارش به فرزندش امام حسن(ع) فرمودند: " از غیرت نابجا (نسبت به زنان) بپرهیز که آن، زن سالم را به بیماری می‏‌کشاند و پاکدامن را به بدگمانی (و اندیشه گنه‌کاری)، بلکه درباره آنان محکم‏ کاری کن. آن گاه اگر عیبی دیدی در مجازات کوچک و بزرگ درنگ مکن2".

در حدیثی دیگر امام صادق(ع) فرمودند: "در حلال، غیرت و تعصّب نیست ...3".

امیرمؤمنان علی(ع) همچنین می‌فرمایند: "خداوند برای مؤمن، غیرت می‌ورزد، پس او نیز باید غیرت آورد. هر کس غیرت نورزد، دلش وارونه است4".

منابع روایات:

1- کنز العمّال: 7067 منتخب میزان الحکمة: 438

 

2- بحارالأنوار: 77 / 214 / 1 منتخب میزان الحکمة: 438

 

3- الکافی: 5 / 537 / 1 منتخب میزان الحکمة: 438

 

4- بحارالانوار، ج 79، ص 115.

م:فرهنگ نیوز



      

از کی خیانت به جای امانتداری شرط وزارت شده؟!

از کی خیانت به جای امانتداری شرط وزارت شده؟!
اخبار ویژه کیهان
در حالی که تصور می‌شد معرفی جعفر توفیقی صرفا برای سرپرستی وزارت علوم انجام شده، اکبر ترکان فاش کرد وی وزیر پیشنهادی به مجلس نیز خواهد بود.

از کی خیانت به جای امانتداری شرط وزارت شده؟!

در حالی که تصور می‌شد معرفی جعفر توفیقی صرفا برای سرپرستی وزارت علوم انجام شده، اکبر ترکان فاش کرد وی وزیر پیشنهادی به مجلس نیز خواهد بود.به گزارش سایت‌های اصلاح‌طلب، ترکان که عنوان مشاور رئیس‌جمهور را یدک می‌کشد، گفته است: آقای توفیقی انسان توانایی هستند و تخریب‌ها روی عملکرد ایشان اثر منفی نخواهد داشت. ان‌شاءالله ایشان به زودی در مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی علوم صحبت خواهند کرد و ما از سخنان ایشان در مجلس استفاده خواهیم کرد.توفیقی رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف در انتخابات بود که پس از اعلام انصراف وی اقدام به انحلال ستادها کرد. او در دوره اصلاحات مدتی وزیر علوم بود و همچنین از حامیان فتنه سال 88 به شمار می‌رود که متاسفانه در اثر بی‌دقتی به ریاست کمیته فرهنگی- اجتماعی در مجموعه انتخاب وزرا معرفی شد.

 و پس از عدم رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به میلی‌منفرد، سرپرست وزارت علوم شد.بر اساس فیلم ویدئویی موجود که در سایت‌ها قابل دسترسی است،‌ توفیقی یکی از تحریک‌کنندگان فتنه و آشوب سال 88 و از مدعیان دروغ تقلب بوده و در یک تجمع در این زمینه به القای وقوع تقلب در انتخابات 4 سال پیش پرداخته است، او در این سخنرانی ادعا می‌کند 24 میلیون رای موسوی به اسم کس دیگری رفته است.این سخنرانی توأم با تحریک به آشوبگری است و نامبرده بایستی به عنوان یکی از عوامل آن خیانت و جنایت بزرگ مجازات شود.

تقلای افراطیون اقلیت برای کودتا علیه قانون در شورای شهر

اقلیت اصلاح‌طلب شورای شهرجدید تهران با همراهی جریان سیاسی-رسانه‌ای افراطیون سناریو چند لایه‌ای را برای کنار زدن شهردار مورد حمایت اکثریت اعضا به اجرا گذاشته در انتخابات شورای شهر تهران 16 نفر از فهرست اصولگرایان و 14 نفر از فهرست اصلاح‌طلبان به شورا راه یافتند. اما از همان آغاز تلاش‌های گسترده‌ای برای ایجاد انشقاق میان اصولگرایان آغاز شد. از القای بی‌میلی قالیباف برای تصدی شهرداری تا پیش کشیدن اسامی اصولگرایان جدید و سپس طرح این ادعا که اصولگرایان شورا چند دسته شده و با اصلاح‌طلبان معامله کرده‌اند. به موازات این امر، طیف یاد شده نام محسن هاشمی را در کنار طرح اسامی افرادی چون محسن مهرعلیزاده برای تصدی شهرداری و نام کسانی چون احمد مسجدجامعی را برای تصدی ریاست‌شورای شهر جای چمران پیش کشیده و البته همزمان به ترور شخصیت قالیباف و چمران روی آورده است.

روز گذشته محمد حقانی عضو اصلاح‌طلب شورا و از معاونین سابق کرباسچی در گفت‌وگو با تسنیم، درخصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر انتخاب محسن هاشمی از سوی اصلاح‌طلبان شورای شهر برای انتخاب نهایی شهردار تهران اظهار داشت: ما گزینه خود را انتخاب کرده‌ایم اما نام وی را تا هفته آینده اعلام نمی‌کنیم.اما سایت انتخاب از جلسه برخی اصلاح‌طلبان برای تصمیم‌گیری درباره نامزدی محسن هاشمی جهت تصدی شهرداری تهران خبر داد و ادعا کرد 20 عضو شورا از این تصمیم حمایت می‌کنند. محسن سرخو عضو شورا نیز این ادعای بی‌سند را - با رقم 17 نفر- تکرار کرده اما حاضر نشده‌اند اسامی مدعایی را منتشر کنند.

سرخو در نشست تخصصی حزب جوانان ایران اسلامی گفته است: من در مصاحبه‌ای رادیویی گفتم اگر جای آقای قالیباف بودم هشت سال پیش استعفا می‌کردم و به مردم اعلام می‌کردم به دلیل کاهش فشار مالی بر شما از شهرداری استعفا می‌دهم. شاید با این کار برای ریاست‌جمهوری رای بیشتری کسب می‌کرد. این فشار مالی به ناحق بر مردم تهران اعمال شد. لذا یکی از اصلی‌ترین مباحث برای گزینش شهردار تهران این است که حتما با دولت هماهنگی لازم داشته باشد.ظاهرا مفهوم این تهدید آن است که پدرخوانده‌های افراطیون از حالا شهردار تهران را تهدید به قطع حمایت دولت می‌کنند!

شایان ذکر است فارغ از نظر اکثریت شورای شهر چهارم به شهردار اصولگرا، محسن هاشمی نمی‌تواند به‌عنوان شهردار انتخاب شود چرا که وی در انتخابات شورای شهر تهران هم از سوی هیئت اجرایی و هم از سوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراها رد صلاحیت شده و این عدم صلاحیت حتی در مرحله اعتراض نامبرده، به تأیید هیئت مرکزی نظارت نیز رسیده است. بنابر اعلام محسن هاشمی صلاحیت وی مشمول بند «ج» و «د» قانون انتخابات شورا‌ها- عدم اعتقاد و التزام به قانون‌اساسی- رد شده است. سوالی که در این میان وجود دارد این است که چگونه می‌توان در حالی که قانون به یک فرد به خاطر فقدان صلاحیت اجازه عضویت در یک شورای شهر 31 نفره را نمی‌دهد، همان فرد را به عنوان شهردار همان شهر (پایتخت) انتخاب کرد؟!

جریان افراطی برای ممانعت از انتخاب دوباره قالیباف به شهرداری تهران از سوی شورای شهر به دروغ دیگری نیز متوسل شده مبنی بر اینکه طبق قانون برای انتخاب یک فرد برای دوره‌های متوالی شهرداری منع‌وجود دارد. اما حجت‌الاسلام عباس‌زارع‌زاده، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درخصوص این موضوع به مشرق گفت: بنده چندین‌بار قانون شهرداری را مطالعه کرده‌ام و شهردار شدن آقای قالیباف منع قانونی ندارد. مخصوصا الان که شهردار جای دولتی ندارد و منتخب شوراها است.همچنین مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: «آنچه که طراحان این جنجال خبری به آن پرداخته‌اند استناد به قوانین منسوخ سال 61 و اصلاحیه سال 65 این قانون است. این در حالی است که در سال 75 قانونگذار قانون جدیدی را تحت عنوان قانون تشکیلات، نظارت و انتخاب شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران تدوین و ابلاغ می‌کند که در این قانون عدم امکان انتخاب متوالی شهردار توسط شورای شهر حذف شده است.»

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز با تایید این مسئله که حضور دوباره شهردار در شهرداری تهران منع قانونی ندارد، گفت: «مجلس در سال 1361 مصوبه‌ای تعیین کرد که براساس آن یک شهردار نمی‌تواند دو دوره به صورت متوالی مدیریت شهر را به عهده بگیرد اما قانون مذکور تغییر کرده است.و بالاخره اینکه روزنامه اجاره‌ای آرمان که به هاشمی و خانواده وی علاقه ویژه دارد و معمولا مطالب رپرتاژگونه متعددی را منتشر می‌کند، برای تسهیل پروژه افراطیون مدعی شده قالیباف علاقمند به ریاست بنیاد شهید و در حال لابی با دولت است.

وقتی فرصت‌طلبان به هم می‌رسند

عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم ضمن اهانت به اکثریت نمایندگان مجلس مدعی شد مجلس ضعیف است و روی حرف اغلب نمایندگان نمی‌شود حساب کرد.احمد شیرزاد عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم بود که هم‌زبان با رادیو اسرائیل و سازمان منافقین از پشت تریبون مجلس ادعا کرد ایران درباره برنامه هسته‌ای خود 19 سال به دنیا دروغ گفته و حالا دم خروس بیرون افتاده است. این اظهارات خیانت‌آلود شیرزاد با اعتراض رئیس و بسیاری از نمایندگان دوم‌خردادی مجلس ششم مواجه شد.

وی در مصاحبه با سایت آریا- که مدتی است به انعکاس‌دهنده نظرات افراطیون و اصحاب فتنه تبدیل شده است- مجلس را تخطئه کرده و می‌گوید: مجلس از نظر کارشناسی ضعیف است چون برخاسته از انتخابات سال 90 است که پیامد مجلس هفتم و هشتم بود و نمی‌توانیم انتظار یک مجلس قوی داشته باشیم.وی می‌افزاید: نمایندگانی که در جلسه رأی اعتماد به عنوان موافق دولت در مجلس صحبت کردند به جز تعداد محدودی از آنها که واقعا خبره بودند و کارشناسانه سخن گفتند بسیاری از نمایندگان در نوع استدلال و دفاع از دولت ضعیف عمل کردند به هر حال افرادی که به عنوان نقاد در مجلس حضور داشته باشند و بشود روی حرف آنها حساب کرد خیلی کم است.

او این را هم گفته که «مجلس ضعیف عمل کرد» البته وی تاکید کرد: مسئولین امور انتخابات باید فضا را باز کنند تا نیروهای قوی‌تر بتوانند در عرصه انتخابات آتی ظاهر شوند و یادآور می‌شود سایت آریا توسط امیر محبیان از اعضای شورای سردبیری روزنامه رسالت اداره می‌شود و طی روزهای اخیر ضمن اظهار نزدیکی به دولت، درصدد تخطئه شهرداری قالیباف و روی کارآمدن یکی از افراد وابسته به اصلاح‌طلبان-محسن هاشمی- در ریاست شورا و شهرداری است. اتفاق مشابهی نیز در برخی سایت‌های سابقا متظاهر به حمایت از شهرداری- و نیز روزنامه‌های تأمین اجتماعی و هلال‌احمر- قابل مشاهده است.

دندان‌ تیز افراطی‌ها برای دانشگاه‌ها

با اینکه وزارت علوم، فعلاً با سرپرست اداره می‌شود و وزیر معرفی شده دولت یازدهم به دلیل همسویی با جریان فتنه، نتوانست اعتماد نمایندگان مردم را جلب کند، اما انگار افراطیون از هم‌اکنون درصدد تحمیل نظرات خود بر وزیر آتی علوم هستند. روز گذشته چند روزنامه زنجیره‌ای در تیترهایی مشابه و مشترک، یک روند معمول و جاری در همه دانشگاه‌ها را در دانشگاه‌ علامه طباطبایی مورد حمله و هجمه قرار دادند و از جذب فله‌ای هیئت علمی در آن دانشگاه خبر دادند این سخنان توهین صریح به مقام علم و استادانی است که با دارا بودن مدارج علمی و سالها تلاش و کوشش شایسته تکیه بر کرسی استادی دانشگاه و ارائه آموخته‌های خود به دانشجویان مشتاق علم هستند.

ظاهراً از همین حالا روند کند کردن حرکت پرشتاب علمی کشور در دستور کار افراطیون قرار گرفته است و جذب اساتید جوان و آماده خدمت را مانع هدف شوم خود می‌دانند. اما اصل ماجرا چیست؟«در سالهای گذشته، همانند تمامی دانشگاه‌های کشور، جمعی از اساتید این دانشگاه هم به افتخار بازنشستگی نائل شدند. این افراد با عزت و احترام و به صورتی آبرومند و پرافتخار از دانشگاه خداحافظی کردند. البته برخی رسانه‌های زنجیره‌ای در خصوص بازنشستگی بعضی افراد هیاهو به پا کردند اما واقعیت این است که تعدادی از اساتید دانشگاه به علت عدم ارائه مقالات علمی در سال‌های متوالی مطابق با نص صریح قانون مشمول رکود علمی شده و قانوناً نمی‌توانیم در خدمتشان باشیم.

 همچنین متاسفانه در سال‌های گذشته برخی از آنها دارای پرونده‌های فساد اخلاقی بودند که مطابق قانون باید از دانشگاه اخراج می‌شدند اما به منظور رعایت احترام و شأن آنان برایشان حکم بازنشستگی صادر شد. دانشگاه با توجه به ظرفیت خالی ایجاد شده و با توجه به ضوابط و مقررات قانونی اقدام به جذب اساتید متعهد و توانمند با سوابق علمی درخشان و تکمیل کادر هیئت علمی دانشگاه کرده و هیچ عمل خلاف قانونی صورت نپذیرفته است.»اینها بخش‌هایی از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار کیهان است.اکنون باید پرسید چه کسانی برای مناصب حساس سرنوشت‌ساز وزارت علوم دندان تیز کرده‌اند که این چنین برای یک اقدام معمولی و بلکه انجام یک تکلیف قانونی در یکی از خوشنام‌ترین و موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور هیاهو و جنجال به پا می‌کنند؟!

گفتنی است چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه ضمن تذکر به پرهیز از چنین رفتارهایی فرمودند:‌«البته اینجا هم دشمنانی هستند که مایلند حتی مسائل صنفی در دانشگاه‌ها به سمت مسائل سیاسی و جنجال‌های سیاسی گرایش پیدا کند» باید منتظر ماند تا بار دیگر نمایندگان محترم مجلس در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، افراطی‌گری و فتنه‌انگیزی‌های فرصت‌طلبان را در نظر گرفته و با جلوگیری از روی کار آمدن افراد سیاست‌زده و جنجالی به استمرار حرکت پرشتاب و پرافتخار علمی کشور کمک کنند.گفتنی است مشروح این مصاحبه خواندنی که پرده از بسیاری حقایق مورد ادعای افراطیون برمی‌دارد هفته آینده در صفحه دانشگاه کیهان منتشر خواهد شد.



      

اعتراف به حقانیت شیعه در سایت دولتی عربستان+عکس

اعتراف به حقانیت شیعه‌ در سایت‌ دولتی عربستان+عکس
یک سایت زیرمجموعه وزارت شئون اسلامی عربستان، بخشی از تفسیر طبری و اثبات حقانیت شیعیان را منتشر کرده است.

 سند صحبت از حقانیت امام علی(ع) و شیعیان، آن هم در یک سایت وابسته به دولت عربستان سعودی، از صبح امروز میان کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

سایت «الاسلام» عربستان سعودی که در صفحه اصلی اش نشان «وزارت شئون اسلامی، اوقاف، دعوت و ارشاد» دولت عربستان سعودی را دارد، در بخش تفسیرقرآن خود و زیرمجموعه تفسیر معروف «طبری» در تفسیر آیه 7 سوره مبارکه «بینه» در بیان معنای عبارت «خیرالبریه» چنین آورده است:

«یَقُول : مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ مِنْ النَّاس فَهُمْ خَیْر الْبَرِیَّة . وَقَدْ : 29208 - حَدَّثَنَا اِبْن حُمَیْد , قَالَ : ثنا عِیسَى بْن فَرْقَد , عَنْ أَبِی الْجَارُود , عَنْ مُحَمَّد بْن عَلِیّ { أُولَئِکَ هُمْ خَیْر الْبَرِیَّة } فَقَالَ النَّبِیّ صَلَّى اللَّه عَلَیْهِ وَسَلَّمَ : " أَنْتَ یَا عَلِیّ وَشِیعَتک "» (ترجمه: عیسی بن فرقد از ابی الجارود از محمد بن علی نقل کرده اند که رسول گرامی اسلام(ص) در تفسیر این که مقصود از عبارت «اولئک هم خیرالبریه» چه کسانی هستند فرمود: تو ای علی و شیعه تو»

 



      

نصرالله توطئه واشنگتن و ریاض را ناکام گذاشت

نصرالله توطئه واشنگتن و ریاض را ناکام گذاشت
منابع آگاه خبر دادند ریاض و واشنگتن سعی می کنند با ایجاد ناآرامی در لبنان مقدمات دخالت خارجی در این کشور را به بهانه ایجاد صلح و ثبات و حمایت از برخی طوایف و قومیت ها در برابر سلاح حزب الله فراهم کنند.

 به نقل از العالم، طی ماه های اخیر مناطق مختلف لبنان شاهد هجوم موشک و خمپاره بود و قدرت های منطقه ای و جهانی سعی کردند از انفجارهایی که در ضاحیه درجنوب لبنان رخ داد به نفع خود استفاده کنند.

منابع آگاه به شبکه المنار لبنان اطلاع دادند واکنش های دبیرکل حزب الله آنگونه که رئیس جمهور امریکا و خاندان سعود انتظار داشتند به ناآرامی و وخامت روابط با جناح مقابل که عناصر وابسته به قدرت های جهانی آن را اداره می کنند، ختم نشد و حالا امریکا و عربستان قصد دارند با ارسال کمک برای تعدی به حزب الله فضای لبنان را به آشوب بکشند.

این تصمیمات بعد از اقدام اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس برای قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست گروه های تروریستی اتخاذ می شود .

سخنان و واکنش های حکیمانه سیدحسن نصرالله  باعث شد توطئه گرانی که قصد ایجاد بحران در کشورهای عربی و اجرای نقشه های امریکا و ایادی آن در منطقه را دارند از ایجاد فتنه در لبنان ناامید شوند.



      

نظر مراجع درباره اختلاط در دانشگاهها

نظر مراجع درباره اختلاط در دانشگاه‌ها
وزیر سابق علوم گفت: نمی شود هم دوستدار اهل بیت(ع) بود و هم قاتلان آنها را دوست داشت و ما در کشور اسلامی باید شعار مرگ بر فتنه گر را به شعار مرگ بر منافق اضافه کنیم تا نشان دهیم که با فتنه گران سال 88 دوست نیستیم.
به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از مهر، کامران دانشجو ظهر دوشنبه در افتتاحییه چهاردهمین اجلاس سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: چون به تازگی پستم را تحویل داده ام باید به گونه ای حرف بزنم که به کسی بر نخورد چرا که نمی خواهیم کاری کنیم که به پیشرفت های علمی کشورمان خدشه ای وارد شود.

وی افزود: در دوره ای از تاریخ کشومان دشمنان در خارج از کشور و برخی هم البته از سر کم توجهی تلاش می کردند تا دانشگاه های ما دو قطبی شود و البته همه شما یادتان هست که منظور در چه دوره ای است.

دانشجو بیان کرد: دوقطبی شدن دانشگاه ها در واقع به دو قطبی شدن جامعه خواهد انجامید حالا این دو قطبی شدن می خواهد به بهانه آزادی باشد یا به بهانه فعالیت سیاسی یا به هر بهانه دیگری که برخی عنوان می کنند.

وی قطبی شدن دانشگاه را بازی کردن در زمین دشمن دانست و اظهار کرد: باید تمام تلاش دلسوزان انقلاب به سمت جلوگیری از دو قطبی شدن دانشگاه ها پیش برود.

وزیر سابق علوم با بیان سخنی از امام خمینی(ره) گفت: درست است که حضرت امام(ره) فرمودند مجلس در راس امور است اما از یاد نبریم که ایشان در جایی دیگر نیز می فرمایند دانشگاه در راس امور است و تقدیر و مقدرات کشور به آن وابسته است.

وی گفت: حالا اگر ما بپذیریم که دانشگاه در راس امور است باید شئونات این مسئله را نیز در نظر بگیریم و آن را رعایت کنیم و توجه داشته باشیم که دانشگاهی می تواند موفق باشد که از نظر علمی موفق تر باشد.

دانشجو تصریح کرد: دنیا به همان اندازه به ما اهمیت می دهد و روی حرف ما حساب می کند که ما علم داشته باشیم و بتوانیم از لحاظ علمی در دنیا حرف های برای گفتن داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه های ما از نظر فرهنگی نیز باید ضمن اینکه فرهنگ بیگانه را می شناسند و پاسخ های خوبی هم برای آن ارائه می دهند اما فرهنگ ملی و اسلامی خودمان را نیز تعمیق کنند.

وزیر سابق علوم با بیان اینکه افرادی که نمی خواهند دانشگاه های ما اسلامی شوند در واقع دوست ندارند جامعه اسلامی شود اذعان کرد: هر استاد در دانشگاه های ایران اسلامی ضمن داشتن تخصص باید متعهد به فرهنگ و تفکر ایرانی و اسلامی هم باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه های ما باید از نظر اقتصادی نیز مستقل از دولت باشند گفت: اسلامی شدن دانشگاه ها یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است و همین درخواست یعنی اینکه دانشگاه های ما تا کنون اسلامی نبوده اند.

دانشجو افزود: دانشگاه های ما باید از وابستگی در تفکر به غرب آزاد شوند و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نمی توانند به بهانه آزادی سکولاریسم را در دانشگاه ها ترویج کنند.

وی با بیان اینکه همانگونه که ما برای بیماری قلبمان به دندانپزشک مراجعه نمی کنیم اظهار کرد: در مباحث دینی باید به متخصصان آن مراجعه کنیم و در حالی که 14 نفر از مراجع دینی کشورمان اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها را جایز نمی دانند نمی دانیم چرا ما در این زمینه از نظرات آدم های غیر کارشناس استفاده می کنیم.

وزیر سابق علوم تاکید کرد: هیات امنا دانشگاه ها فقط می توانند بر طبق قوانین موجود تصمیم بگیرند و تصمیم گیری خارج از قانون خودش عملی غیر قانونی است

وی تصریح کرد: کسی نگفته ما می خواهیم همه نظرات غربی را دور بریزیم بلکه ما می گوییم باید نظریات اسلامی نیز در دانشگاه های ما حضور داشته باشند.

عضو شورای عالی سازمان بسیج دانشگاه های کشور بیان کرد: ما می گوییم دانشگاه به شکل غربی آن غلط است و دانشگا ها باید مستقل و انقلابی باشند و از جناح های سیاسی مستقل عمل کنند و همه اینها به این دلیل است که دانشجوی ما با تفکر غربی رشد نکند.

وی افزود: نمی شود هم دوستدار اهل بیت(ع) بود و هم قاتلان آنها را دوست داشت و مگر می شود هم با فلسطین دوست بود هم با اسرائیل و ما باید شعار مرگ بر فتنه گر را به شعار مرگ بر منافق اضافه کنیم تا نشان دهیم که دوست فتنه گران سال 88 نیستیم.


      

چگونه حق را بشناسیم؟

4

  چگونه حق را بشناسیم؟
بعضی مواقع در زندگی خود با افرادی مواجه می‌شویم که شاید دارای رفتار و گفتار خوبی باشند و یا افراد بسیاری از آنها تبعیت کرده و حتی به تعریف و در برخی مواقع حتی چاپلوسی وی بپردازند.

 بر همین اساس آن فرد و رفتار و گفتارش را معیاری برای تشخیص «حق» قرار می‌دهیم در حالی که نظر دین در رابطه با چگونگی شناسایی حق و حقانیت چیز دیگری است.

حضرت امام علی (ع) در این رابطه می‌فرمایند:

"همانا دین خدا به وسیله شخصیت‌ها شناخته نشود، بلکه به وسیله نشانه حق شناخته شود، بنابراین حق را بشناسید تا صاحب حق را بشناسید."

منبع:

کتاب سیره چهارده معصوم (ع)، نوبت چاپ: چهارم بهار 1381، ناشر: نشر مطهر

منبع: ایسنا


      

لطفا نام شهید تهرانی مقدم را حذف کنید!

لطفا نام شهید تهرانی مقدم را حذف کنید!
جناب آقای زهیر توکلی فرزند احمد توکلی نماینده محترم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یک یادداشتی در سایت الف نامگذاری میدان کاج به نام سردار شهید حسن تهرانی مقدم را بی احترامی به شهدا تلقی کردند و آن را نوعی لجبازی دانستند

دو روز پیش یکی از سایت های پربیننده در مطلبی خواستار حذف نام شهید تهرانی مقدم و باقی ماندن نام "کاج" در میدان معروف سعادت آباد شده بود. یادداشت ذیل واصل شده است که بدون دخل و تصرف در آن و به احترام نظرات مخاطبان نشر داده می شود:

جناب آقای زهیر توکلی فرزند احمد توکلی نماینده محترم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یک یادداشتی در سایت الف نامگذاری میدان کاج به نام سردار شهید حسن تهرانی مقدم را بی احترامی به شهدا تلقی کردند و آن را نوعی لجبازی دانستند ،ایشان با ذکر مثالی در پایان یادداشت خود که شایسته فرزند برادر بزرگوار جناب آقای توکلی نیست ،تلفظ میدان کاج را راحت تر از تلفظ نام شهید حسن تهرانی مقدم دانسته اند، جهت اطلاع ایشان و کسانی که از روی بی مهری به نظام کامنت هایی در ذیل این یادداشت گذاشته اند عرض می کنم:

اولا- میدان کاج سعادت آباد در کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران سابقه و مصوبه ای نداشته و پس از شهادت سردار حسن تهرانی مقدم پیشنهادی از سوی اهالی سعادت آباد با امضاهای مشخص به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد و این پیشنهاد در کمیته نامگذاری پس از بررسی و طی مراحل قانونی با رای اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.برای یادمان نابغه موشکی ایران که دل دشمنان را به درد آورده  و لرزه بر اندام آنها انداخته است این کمترین کاری بود که می شد انجام داد.

برای این میدان که جوانان آن نقش مهمی در مبارزه با کودتای نرم سال 88 داشتند چه نامی زیبنده تر از نام یک سرباز فداکار اسلام و ایران که جان شیرین خود را برای سربلندی ملت فدا کرد.

ثانیا- باید در ذهن مبارک جناب آقای زهیر توکلی به لحاظ معنایی جایی برای تفاوت مفهوم "کاج" و مفهوم "شهید حسن تهرانی مقدم" که نماد استقامت و پایداری جوانان این مرز و بوم است باشد ، اگر چنین تفاوتی نباشد طبیعی است که گذاشتن چنین کامنت هایی در زیر نوشته ایشان معنا پیدا می کند:

"یکی از موارد علیه نجفی وزیر پیشنهادی روحانی انتقاداو به تغییر اسم میدان نمی دونم چی چی به 9 دی بوده که ظاهرا مشابه نظر شما رو ارائه داده و اعتراض کرده اما تو مجلس همینو براش پیرن عثمون کردن !!!  "

سایت الف که در نقد دولت گذشته گوی سبقت را از هر نقادی حتی اصلاح طلبان ربود، نباید طوری عمل کند که در تایید دولت کنونی بر حسب آنچه آقای توکلی در موافقت کلیات برنامه ها و صلاحیت دولت تدبیر و امید سخن گفت، مطالبی نظیر این یادداشت و آن کامنت گذاشته شود که قرار است در تایید دولت فعلی گوی سبقت را از همه تاییدکنندگان برباید. می دانم این داوری ظالمانه است، چون کارنامه سیاسی آقای احمد توکلی قبل و بعد از انقلاب و پاکدستی و سلامت اعضای خانواده او نشان می دهد که همیشه در نقد منصفانه و رصد هوشمندانه دقیق عمل می کنند، اما مطالبی نظیر آنچه جناب زهیر توکلی نوشته این کارنامه را زیر سوال می برد.

منبع: دیدبان


      

عکس/ خوابی چنین میانه میدانم آرزوست

کانال های عمیقِ، با دیواره های بلوک بندی شده، ویژگی اختصاصی خطوط پدافندی عراق در جبهه "شرق بصره" بود.

به گزارش مشرق به نقل از جهان، عکسی که می بینید، در زمستان سال 1365 و در جبهه "شرق بصره" گرفته شده است. کانال های عمیقِ، با دیواره های بلوک بندی شده، ویژگی اختصاصی خطوط پدافندی عراق در جبهه مزبور بود. بسیجی داوطلبی، پس از آزاد سازی یکی از محورها، در کانالی که توسط بعثیان ساخته شده است، سر را بر سلاح خود تکیه داده و در حالت نیم نشسته،از خستگی به خواب رفته است.خوابی که قطعا کوتاه بوده و کوفتگی ناشی از مرارت های شب عملیات را از بدن او نخواهد زدود اما، به سال های زندگی بسیاری از امثال ما، می ارزد.

 

یک دست جام باده و یک دست زلف یار

منبع: جهان نیوز


      
<      1   2   3   4   5   >>   >