سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج اصلی ترین متولی کار فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از من

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج اصلی ترین متولی کار فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

 سردار محمدرضا نقدی : امر به معروف و نهی از منکر را نباید با روش‌های قهر‌آمیز اجرا کرد چرا که اصل امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های سلبی نبوده و قطعا ایجابی است.
وی با بیان اینکه 95 درصد از شیوه‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایجابی است عنوان کرد: باید روش‌هایی در این حوزه رواج یابد که همه مردم و اقشار در امر به معروف و نهی از منکر دخیل باشند که بسیج در این خصوص گام‌های موثری را برداشته است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از محیط‌ های نزدیکتر به خود و آشنایان آغاز کرد چرا که یکی از وجوه امر به معروف و نهی از منکر احتمال تأثیرگذار بودن آن است و باید در این زمینه برافرادی این فریضه انجام شود که تأثیرگذاری آن نیز برایمان مشخص باشد.
سردار نقدی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح مساجد خاطر نشان کرد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اولویت‌بندی معروفات و منکرات در سطح مساجد کمک زیادی به ترویج این فریضه می‌کند.
وی شناسایی عاملان به معروف، معروفات و همچنین منکرات را از دیگر مباحث با اهمیت در این عرصه ذکر و خاطر نشان کرد: قطعا امر به معروف و نهی از منکر که بخشی از این فرهنگی است زمان‌بر بوده و باید با صبر و حوصله نتایج آن را پیگیری کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: امروز در حوزه سیاسی و فرهنگی نتایجی از کار فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کشف شده که همه آنها ماه‌حصل گفت‌وگو و تبیین مسایل در امر به معروف و نهی از منکر است.
سردار نقدی تاکید کرد: کلیدی‌ترین مسئله در امر به معروف و نهی از منکر در محیط‌های ناهنجار تغییر فضای آن به واسطه مسائل فرهنگی است.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج برنامه ویژه فرهنگی بسیج برای اماکن عمومی و گردشگری و تفریحی در هر شهر را یادآور شده و بیان کرد: در نقاط مختلف کشور این طرح اجرا می شود که هم اکنون در 40 نقطه از سواحل دریای خزر پایگاه های فرهنگی بسیج فعالیت می کنند.
وی عنوان کرد: اگر در مرحله نخست کار امر به معروف و نهی از منکر با مسائل فرهنگی پیش نرود این وظیفه مراجع انتظامی است که کار خود را در این خصوص پیگیری کنند و بسیج تنها کار فرهنگی را در این حوزه دنبال می‌کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با دعوت از همه نهادها و مسئولان برای فرهنگ سازی تبیین و تشویق در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: هر جایی که امر به معروف و نهی از منکر را درک کرده‌اند نتایج مؤثر آن را امروز چیده‌اند و تحول در آن حوزه‌ها نیز قابل مشاهده است البته آمران به معروف نیز از اهمیت خاصی در این حوزه برخوردار هستند.
وی تأکید کرد: باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به مرحله‌ای برسیم تا همه آحاد جامعه نتایج آن را لمس کرده و امر به معروف در جامعه گسترش یابد.
سردار نقدی در خاتمه بر اهمیت دادن به معروفات متروک نیز تاکید کرد.



      

تجویز امام رضا علیه السلام به آیت الله بهجت

3

تجویز امام رضا علیه السلام به آیت الله بهجت 
"در جریان درست کردن قفسه کتاب‌های ایشان(پدر)، دستم زیر قفسه فلزی کتاب رفت و عصب آن قطع شد و تا استخوان برید. در بیمارستان دستم جراحی شد و آن را بخیه کردند."

حجت الاسلام علی بهجت فرزند عارف بی‌نظیر عالم حضرت آیت الله محمدتقی بهجت رحمه الله علیه نقل می‌کند:

"در جریان درست کردن قفسه کتاب‌های ایشان(پدر)، دستم زیر قفسه فلزی کتاب رفت و عصب آن قطع شد و تا استخوان برید. در بیمارستان دستم جراحی شد و آن را بخیه کردند. بعد از گذشت چهار پنج ماه دستم خیلی درد گرفت و به تدریج درد آن شدت یافت و من نگران شده بودم ولی در این باره به پدرم چیزی نگفتم چون نگران می‌شدند و تاکید می‌کردند که همان ساعت به پزشک مراجعه کنم و مرتب از آن می‌پرسیدند. دو سه روز از این ماجرا گذشت. یک روز هنگامی که پدرم از حرم امام رضا علیه السلام به دفتر برگشته بودند در حالی که من حواسم متوجه کارم بود، ایشان مطلبی را گفتند که شنیدم ولی توجه نداشتم.

نیم ساعت بعد جمله پدرم به یادم افتاد. آن‌چه از آن در ذهنم مانده بود، این بود: این طور برایم مکشوف... و بعد کلمه مکشوف را نیمه رها کردند و فرمودند: معلوم شد که اگر کسی جایی از بدنش را که درد می‌کند به هر مکانی از حرم امام رضا علیه السلام بمالد یا دستش را به حرم بمالد و به موضع درد بکشد و این کار را تکرار کند، دردش برطرف می‌شود.

هنگامی که این جمله یادم آمد با خود گفتم: نکند مخاطب ایشان در آن سخن، خود من بودم! لذا بلافاصله در دفترم یادداشت کردم که آقا چنین مطلبی را به من فرمودند. روز بعد به حرم مشرف شدم و دست خودم را به حرم مالیدم. این کار را روز بعد هم تکرار کردم. درد دستم بهبود یافت و تاکنون هم دیگر درد نگرفته است. تاکید می‌کنم که ایشان مطلقا از درد دست من خبر نداشت چون اگر خبر داشت مرتب پیگیری می‌کرد."

منبع: سایت مرحوم آیت الله بهجت(ره)



      

چرا ماهوارهها دین مردم را نشانه رفتهاند؟

چرا ماهواره‌ها دین مردم را نشانه رفته‌اند؟
شبکه هایی که به جنگ هویت انسان می روند
 
در روزگار کنونی ماهواره به عنوان جذاب‌ترین و مدرن‌ترین وسیله ارتباط جمعی درکشورهای جهان سوم شناخته می‌شود.

 امروز شبکه‌های ماهواره‌ای با پخش مجموعه‌های تلویزیونی دنباله دار تلاش می‌کنند که مخاطب ایرانی را جذب کرده و برای مدت زمان طولانی روی فکر، ذهن و روح او کار کنند تا ازاین طریق بتوانند علاوه برتبلیغ و به فروش رسانده کالاهای تجاری خود، دین و مذهب مورد نظر خود را به مخاطب دیکته کنند.

در روزگار کنونی ماهواره به عنوان جذاب‌ترین و مدرن‌ترین وسیله ارتباط جمعی درکشورهای جهان سوم شناخته می‌شود. وسیله‌ای که به راحتی از طریق آن می‌توان به هر کجای جهان که مد نظر مخاطب باشد، سرک کشید و هزینه‌ای هم پرداخت نکرد.
 
عمده شبکه‌های ماهواره‌ای این روز‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌اند که بتوانند از ساعات اولیه شب تا پاسی از شب مخاطب خسته و عاصی از معضلات زندگی به خصوص در جوامع شهری را جذب سریال‌ها و برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خود کنند. در واقع آن‌ها برای فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و تاریخ بسیاری از کشورهای با قدمت برنامه ریزی گسترده‌ای انجام داده‌اند.
 
ضمن اینکه خوراک فکری و فرهنگی مبتذلی را نیز در بسته بندی‌های شکیل و جذاب برای تسخیر روح و روان مخاطب تدارک دید ه‌اند تا به مخاطبان خود به خصوص مسلمان القا کند. دراصل تمام تلاش شبکه‌ای ماهواره‌ای القاء این تفکر نادرست است که در دنیای مدرن امروزی دین اسلام نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای معنوی و مادی بشری عصر حاضر باشد و مثلا دین مسیحیت یا سایر ادیان می‌توانند نیاز‌های بشر کنونی را تامین و پاسخی به پرسش‌های او دهند.
 
نکته جالب توجه در بحث گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای این است که در سال‌های اخیر شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای به شکل قارچ گونه در حال افزایش است. علاوه براینکه در داخل کشورما ما به جای بالا بردن کیفیت آثاری نمایشی و غیره مدام باعث ریزش مخاطبان سیما می‌شویم، در آن سوی آب‌ها نیز شبکه‌های فارسی زبان با حمایت کشورهای اروپایی و آمریکایی اقدام به خرید، دوبله و نمایش بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های مبتذل خارجی برای مخاطبایرانی می‌پردازند. آن‌ها در واقع در شرایط کنونی بیست و چهارساعته، سریال، فیلم، موسیقی، مستند، خبر و برنامه‌های متعددی را که در آن به شیوه‌ای مخاطب پسندانه اعتقادات دینی و اسلامی مخاطبان ما را نشانه می‌روند. پخش برنامه‌های مبتذل، مستهجن و غیراخلاقی با استفاده از انواع رنگ‌آمیزی‌های مختلف برای جذب مخاطب ایرانی با هر نوع سلیقه‌ای، تفکر ودیدگاهی همه از برنامه‌های دقیق و حساب شده گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای است.
 
یکی از روش‌های جالب توجه و مهمی که شبکه‌های ماهواره‌ای به خصوص فارسی زبان برای تاثیر روی مخاطب ایرانی و جذب او همیشه به کار می‌گیرند این بوده که آن‌ها بسیاری از مسائل شرعی و عرفی جامعه ما راکه به نوعی جزو ممنوعه‌ها و خطوط قرمز به شمار می‌روند را برای خانواده‌های ایرانی به خصوص جوانان قابل قبول، پسندیده، عادی و طبیعی نشان می‌دهند. به عنوان مثال امروز در بسیاری از سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای روابط غیراخلاقی زنان و مردان متاهل را در خارج از نهاد خانواده به مخاطب نشان می‌دهند.
 
اینکه زن متاهل به راحتی می‌تواند علاوه بر داشتن همسر با مردی دیگر نیز ارتباط داشته باشد وحتی از او صاحب فرزند هم شود. یا اینکه مردی می‌تواند همزمان با چند نفر دیگر هم در ارتباط باشد. یا اینکه دخترباید با چند پسر قبل از ازدواج ارتباط غیر اخلاقی داشته باشد تا بتواند همسر مورد نظر خود را انتخاب کند. و مواردی از این دست که همه و همه برای این به مخاطب ما نشان داده می‌شوند تا خانواده‌های ایرانی را به بیراهه و ابتذال بکشانند.
 
نکته مهم دیگری که ما امروز در برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای می‌ببینیم این است که آن‌ها در برنامه‌های خود مدام حجاب را مانعی برای ازدواج، کار و آینده افراد می‌دانند و برذهن و فکر مخاطب چنین القاء می‌کنند که داشتن حجاب مانعی بزرگ برای ساختن آینده افراد است. بنابراین در اکثر سریال‌ها یا برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و غیره شاهد نمایش انواع بی‌حجابی هستیم. نمایش انواع لباس‌های غیر اسلامی و همچنین آرایش‌های زننده برای جلب نظر جنس مخالف برای جذب مخاطب جوان یکی دیگر از اهداف بلند مدت شبکه‌های ماهواره‌ای است. با توجه به اینکه جوانان در کشور ما بخش عمده‌ای از جمعیت ما زا تشکیل می‌دهند وبه نوعی جامعه ایران، جامعه جوانی است. بنابراین انتخاب نوع پوشش و سبک آرایش یکی از دغدغه‌های این قشر از جامعه است. که در اغلب موارد امروز می‌بینیم که‌ای پوشش و آرایش بی‌تاثیر از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره نیست. در شرایطی کنونی جامعه ما نقش زنان در مقابله با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.
 
در واقع زنان در فرهنگ‏سازی بیشترین نقش را نسبت به مردان دارند. چرا که زنان هر روز بیشتر در کانون خانواده نسبت به مردان حضور دارند و به نسبت مخاطب شبکه‌های ماهواره‌ای بیشتر آن‌ها هستند تامردان، به همین دلیل نقش مؤثر و کلیدی نسبت به مردان در خانواده دارند. به همین دلیل هم معمولا برنامه‌های شبه‌های ماهواره‌ای بیشتر با توجه زندگی زنان ساخته و روانه آنتن می‌شوند. بدون شک ارائه تصویر‌های مستهجن و مبتذل از طریق ماهواره و نمایش آن‌ها یکی از عوامل گسترش بی‌بندوباری و به فساد کشاندن جامعه و قشر آسیب پذیر است.
 
به همین خاطر اشت که همواره در اغلب سریال‌ها و فیلم‌های شبک‌های ماهواره‌ای شاهد برنامه‌ای ضد دینی و اعتقادی هستیم. چرا هدف اصلی گردانندگان این گونه شبکه‌های کم رنگ کردن اعتقادات دینی مخاطبان ما به خصوص جوانان و به به انحراف کشاندن و بی‌هویت کردن آنان است.
 
شبکه‌های ماهواره‌ای معمولا در برنامه‌ها، تبلیغات، سریال‌ها و اخبار خود مظاهر ضد اخلاقی، ضد اسلامی، خیانت، فساد و فحشا را با توجیهی قابل قبول برای گسترش بیشتر آن در میان دختران و پسران جوان ایرانی تبلیغ می‌کنند. آن‌ها هدفشان فقط بازی با اعتقادات، تفکرات و شخصیت و نابودی سلامت فکری و رفتاری، زنان و مردان به خصوص دختران و پسران جوان است.

منبع: سراج24


      

با نفی تقلب آبرویی برای ما باقی نگذاشتید !

با نفی تقلب آبرویی برای ما باقی نگذاشتید !
اخبار ویژه کیهان
 
یک پایگاه اینترنتی وابسته به اپوزیسیون که با افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی طی 2 دهه گذشته هم‌پوشانی داشته، سردرگمی و عقب‌نشینی برخی اعضای این طیف از ادعاهای سابق را مورد سرزنش قرار داد.

با نفی تقلب آبرویی برای ما باقی نگذاشتید !

یک پایگاه اینترنتی وابسته به اپوزیسیون که با افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی طی 2 دهه گذشته هم‌پوشانی داشته، سردرگمی و عقب‌نشینی برخی اعضای این طیف از ادعاهای سابق را مورد سرزنش قرار داد.

اخبار روز با اشاره به سخنان کسانی چون حجاریان که امکان وقوع تقلب در انتخابات را رد کرده‌اند، نوشت: اکنون تلاش مذبوحانه‌ای از سوی برخی اعضای حزب مشارکت برای رفع و رجوع سخنان حجاریان در جریان است. بازتاب داخلی و خارجی سخنان حجاریان چنان بود که حتی در میان خود اصلاح‌طلبان و از جمله جبهه مشارکت موجب تنش‌ها و نارضایتی‌هایی شده است. چنان که دو تن از اصلاح‌طلبان شکوری‌راد از جبهه مشارکت و یدالله اسلامی دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی بلافاصله درصدد توجیه و ماستمالی سخنان وی برآمدند.

 آنها موضع حجاریان را شخصی و ناشی از علاقه وی به استفاده از واژگان جدید و میل به صریح و بی‌پرده سخن گفتن دانسته و اضافه کرده‌اند ای کاش گفتگو کننده، آن را با توجه به وضعیت فیزیکی و بی‌ارتباطی او با محافل اصلاح‌طلب بازتاب نمی‌داد و موجب این سوءتفاهمات نمی‌شد! آنها در این واکنش به جای درنگ بر واقعیت معطوف به دگردیسی که حجاریان بی‌پرده بیان کرده است، او را به ایرادگیری و تک‌روی متهم می‌کنند. و حال آن‌که وقتی خود صراحتا اظهار می‌دارند که برنامه روحانی صددرصد اصلاح‌طلبانه است و همه‌شان هم دارند در زیر بیرق اعتدال سینه می‌زنند، و حتی نسبت به سخنان روحانی در مجلس شورای اسلامی درباره اردوکشی خیابانی سال 88 دم برنمی‌آورند، چرا باید از سخنان حجاریان برآشفته شوند؟

اخبار روز معتقد است: تاج‌زاده و حجاریان در بیان این مواضع از همدیگر جلو می‌زنند. این مواضع نشان از استحاله کامل دارد و این در حالی است که چهره‌هایی چون پورمحمدی به کابینه راه یافته‌اند که نسبتی با شعارها و مواضع اصلاح‌طلبانه ندارند و درباره برخی عملکردها متهمند.

گفتنی است سایت‌ها و رسانه‌های وابسته به گروه‌های اپوزیسیون، با عصبانیت همراه با ناسزاگویی از اعتراف مدعیان اصلاحات به سلامت انتخابات 88 و نفی ادعای تقلب یاد می‌کنند و برخی از آنها با صراحت اعلام می‌دارند که اصلاح‌طلبان با اعترافات خود آبرویی برای اپوزیسیون باقی نگذاشته‌اند.

گاردین: آمریکایی‌ها حاضر نیستند به خاطر کودتا از مردم ایران عذرخواهی کنند

روزنامه گاردین با اشاره به اسناد تازه از نقش سازمان سیا در کودتا علیه نهضت ملی شدن نفت ایران نوشت سازمان جاسوسی آمریکا حاضر نیست به خاطر اقدام خود از ایرانی‌ها عذرخواهی کند.

این روزنامه با اشاره به اقدام سیا در انتشار برخی اسناد پس از 60 سال با موضوع کودتای 1953 در ایران نوشت: این اسناد، که در وب‌سایت رسمی بایگانی ملی و تحت قانون آزادی اطلاعات در دسترس قرار گرفته‌اند، تمام جزئیات مهندسی کودتا توسط آمریکا و کمک‌های بریتانیا را فاش کرده‌اند؛ عملیاتی که بااسم رمز تی‌پی‌آژاکس (TPAJAX) در سیا و در MI6 با رمز عملیات BOOT شناخته می‌شوند. بریتانیا، به ویژه وزیر امورخارجه‌اش سرآنتونی ایدن، مصدق- رهبری ایرانی که کمپانی نفتی ایران انگلیس، بی‌پی، را ملی کرد- را تهدیدی برای منافع استراتژیک و اقتصادی‌اش می‌دانست، ولی بریتانیا به حمایت آمریکا نیاز داشت.

دولت آیزنهاور در واشنگتن به راحتی قانع شد. اسناد بریتانیا نشان می‌دهند که چگونه بالاترین مقامات انگلیسی در دهه هفتاد سعی کردند تا واشنگتن را از انتشار این اسناد «شرم‌آور» باز دارند. مدارک رسمی در بریتانیا هنوز محرمانه باقی مانده‌اند اگرچه نقش این کشور در این کودتا بر همگان آشکار است. در سال 2009 جک استراو، وزیر امور خارجه اسبق بریتانیا به صورت علنی به «مداخله»های متعدد بریتانیا در مسائل ایران در طول قرن بیستم اشاره کرد. روز دوشنبه وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که دخالت بریتانیا در کودتا را تأیید یا تکذیب نخواهد کرد.

گاردین افزود: سرنگونی مصدق، سلطنت شاه رابرای 26 سال پس از کودتا بقا بخشید تا در سال 1979 به انقلاب اسلامی انجامید. این کودتا تا به امروز نیز دلیل مناسبی برای بی‌اعتمادی ایرانیان نسبت به سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی به شمار می‌رود. کودتایی که به این قصد صورت گرفت تا خاندان سلطنتی بتوانند از منافع کشورهای غربی برای بهره‌برداری از منابع نفتی، محافظت کنند.

اسناد بایگانی شده سیا، نسخه‌ای از تاریخ کودتا با عنوان «عملیاتی برای به قدرت نشاندن دولتی با گرایش‌های غربی در ایران» را نیز شامل می‌شود. «استفاده از روش‌های قانونی، یا نیمه قانونی برای سرنگونی دولت مصدق؛ و جایگزین ساختن دولتی با گرایش‌های غربی تحت سلطنت محمدرضا شاه و زاهدی به عنوان نخست وزیر او.» یکی از اسناد خاطرنشان می‌کند که «میلیون‌ها ایرانی معتقدند برای قرن‌های متمادی بریتانیا در امور کشورشان دخالت کرده تا به منافع خود دست یابد.»

گاردین خاطرنشان می‌کند: هنوز تعداد قابل توجهی از این اسناد محرمانه باقی مانده‌اند.مالکوم برن، قائم مقام پژوهشگاه آرشیو امنیت ملی از مقامات اطلاعاتی آمریکا درخواست کرده است تا باقی اسناد و مدارک را نیز منتشر کنند. به گفته او «هیچ دلیل موجهی برای محرمانه نگاه داشتن اسناد چنین برهه حساسی از تاریخ وجود ندارد. این حقایق برای کودکان دبستانی ایران نیز واضح وروشن است.» پیش از این هم مقامات آمریکایی به دخالت‌ درکودتای آژاکس ادعا کرده‌اند اما حاضر به عذرخواهی رسمی نیستند.

یادآور می‌شود آخرین بار مادلین آلبرایت وزیرخارجه دولت بیل‌کلینتون نسبت به کودتای 28 مرداد «ابراز تأسف» کرد!

تایم: مصر آن‌قدر ضعیف شده که دیگر تهدیدی برای اسرائیل نباشد!

یک مقام صهیونیست گفت اسرائیل از ارتش مصر در سرکوب اخوان‌المسلمین حمایت می‌کند. همزمان مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت مصر تهدیدی دایمی برای اسرائیل بود اما اکنون پس از 40 سال دیکتاتوری و سپس آشوب نمی‌تواند تهدیدی برای اسرائیل باشد.
روزنامه «جروزالم پست» به نقل از یک مقام دولت اسرائیل نوشت: اسرائیل باید از ارتش مصر در مقابل گروه اخوان‌المسلمین پشتیبانی کند تا به این ترتیب نظامیان مصر بتوانند کشورشان را به وضعیت عادی بازگردانند.

این روزنامه با بیان این که بنیامین نتانیاهو به وزرا و سخنگویان رسمی دولت دستور داده که از اظهارنظر علنی درباره رویدادهای مصر پرهیز کنند، به نقل از مقام اسرائیلی افزود: نباید نظامیان مصری را تهدید کرد یا مشکلی برای آنان به وجود آورد.

جروزالم پست می‌نویسد: در واقع منظور مقام اسرائیلی از این سخن اقدام اخیر دولت آمریکا است که در اعتراض به سرکوب‌های اخیر معترضان در مصر رزمایش دریایی خود را با این کشور لغو کرد.

همین مقام افزوده است: نیاز کنونی در مصر نه دموکراسی، بلکه ثبات سیاسی است به طوری که دولت بتواند وظایفش را انجام بدهد و اگر عامل ارتش در شرایط کنونی مصر حذف شود، این کشور مسیر سوریه، تونس و لیبی را خواهد پیمود.

در همین حال مجله تایم با بررسی اوضاع رقت‌بار مصر طی چند دهه اخیر خاطرنشان کرد مصر دیگر کشور مهم خاورمیانه نیست. آمریکا در گذشته همواره مصر را قلب خاورمیانه محسوب می‌کرد و حتی در تعاملش با سایر کشورهای خاورمیانه و یا ارسال کمک به آنها مواضع و دیدگاه‌های قاهره را جویا می‌شد زیرا باور آمریکا این بود که مصر مهم‌ترین کشور منطقه است. اما اکنون به جرأت می‌توان اذعان کرد که دیرزمانی است که مصر دیگر اهمیت منحصر به فرد خود را در خاورمیانه از دست داده و مهمترین کشور خاورمیانه بودن، واقعیتی است مربوط به گذشته، نه امروز.

تایم با اشاره به نقش مصر در تحولات منطقه در دهه‌های گذشته 1960 و 1970 میلادی می‌نویسد: «مصر در آن دوران تکیه‌گاه جهان عرب و غیرقابل بحث مهم‌ترین کشور خاورمیانه و پایگاه سیاسی دوره انتقال از استعمار به دوران «ناصریسم» بود. قاهره در آن زمان مرکز فرهنگی جهان عرب به شمار می‌رفت، در هنرهایی همچون سینما، تلویزیون، موسیقی، هنر، ادبیات سرآمد کشورهای خاورمیانه بود و در عرصه رسانه دارای رسانه‌هایی بود که جهان عرب را به تپش و لرزه درمی‌آوردند. این کشور هر چند از نظر منابع طبیعی قابل مقایسه با کشورهایی همچون عربستان و عراق نیست، اما در آن ایام نسبت خویشاوندی با این کشورها داشت و از نظر بهره‌مندی از منبع روشنفکران و اندیشمندان در قله خاورمیانه ایستاده بود و همچنین مصر قلب آموزش و تحصیل جهان عرب بود و دارای بهترین دانشگاه‌ها در کشورهای عرب بود.»

تحلیلگر تایم معتقد است: از دید آمریکا مصر با توجه به شرایطش تهدیدی دایمی برای اسرائیل محسوب می‌شد اما مصر امروز، همه آن مشخصه‌های ممتاز دوران نه چندان دور را از دست داده و قاهره دیگر قلب فرهنگی خاورمیانه نیست.

تایم با اشاره به فساد اداری و سوءمدیریت 40 ساله (دوران ریاست انور سادات و مبارک) که موجب فقر شدید مصر شده، می‌افزاید: این کشور در عرض 40 سال گذشته به شدت ضعیف شده و از ترکیه و عربستان و حتی قطر و امارات جا مانده است. مصر اکنون هیچ تهدیدی برای اسرائیل محسوب نمی‌شود و موازنه کاملا به نفع اسرائیل سنگینی می‌کند. بی‌ثباتی و ناآرامی‌های اخیر بر ضعف این کشور افزوده است.

چامسکی: میانجی مذاکرات مراقب است تا اشغال فلسطین کامل شود!


یک منتقد آمریکایی اعلام کرد اسرائیل به دنبال اشغال همه سرزمین فلسطین است و مذاکرات صلح برای ایجاد دو کشور اسرائیلی فلسطینی خالی از واقعیت است.

نوام چامسکی در وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان به احیای مذاکرات سازش با وساطت دولت اوباما پرداخت و نوشت: یک گمانه‌زنی این است که به طور کلی برای حل این مسئله دو گزینه وجود دارد؛ اول اینکه یا راهکار «استقرار دوکشور» محقق می‌شود یا به سوی نتیجه اجتناب‌ناپذیر و تنها واقعیت باقی مانده پیش می‌روند که استقرار «کشور از دریا تا رود است». اما راهکار استقرار در کشور به معنای تهدید وجودی برای اسرائیل است؛ زیرا چنین کشوری با مشکل جمعیت شناختی از سوی اکثریت فلسطینی خود مواجه است.

«یوال دسکین»، رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، تشکیل این دولت را به این شکل برنامه‌ریزی کرده، اما با آنکه گمانه‌زنی‌های اساسی در فضای تفسیرهای سیاسی و علمی یکسان است؛ تا حد زیادی ناقص است.

چامسکی افزود: «گزینه دیگری نیز وجود دارد که از همه واقعی‌تر است؛ اسرائیل سیاست‌های فعلی خود را با حمایت‌های کامل و همه‌جانبه اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک آمریکا ادامه می‌دهد و تنها با نارضایتی و انتقادهای جزئی مواجه خواهد شد. سیاست‌ها کاملا روشن است.
براساس توافق 1993 اسلو نوار غزه و کرانه باختری هویت ارضی مشخص و جدایی‌ناپذیر دارند. اسرائیل و آمریکا یکبار به سوی جداسازی آنها گام برداشتند که به این معناست که هر قدرت و دولت فلسطینی در کرانه باختری نمی‌تواند با جهان خارج ارتباط مستقیم داشته باشد.»

چامسکی در توضیح این موضوع می‌افزاید: گام دوم حرکت به سوی تشکیل بیت‌المقدس بزرگ، تلاش برای یکپارچه سازی داخل اسرائیل و تبدیل آن به پایتخت اسرائیل بود که به معنای نقض مستقیم دستورات شورای امنیت سازمان ملل و بر باد دادن امید برای استقرار کشور فلسطین است. احداث کریدوری در سمت شرق بیت‌المقدس بزرگ، شهر «معاله آدومیم» را نیز به بقیه بیت‌المقدس متصل می‌کند. این شهر در سال 1970 تاسیس شد؛ اما بعد از معاهده اسلو توسعه یافته و در واقع کرانه باختری را نصف می‌کند. احداث کریدورهایی به سمت شمال شامل شهرک های دیگر بخش‌های دیگری از اراضی تحت کنترل فلسطینی‌ها را نیز تقسیم می‌کند.

در همین حال اسرائیل در حال هماهنگ‌سازی اراضی در سمت خود و این سوی دیوار حائل است که با قطعه‌قطعه سازی اراضی کرانه باختری، مصادره زمین‌های کشاورزی و منابع آب روستائیان فلسطینی این کار را می‌کند.دیوان بین‌المللی کیفری حکم داده که همه این شهرک‌ها به صورت غیرقانونی ساخته شده‌اند و شورای امنیت از مدت‌ها قبل نیز اقدام مشابهی را اتخاذ کرده است.

تحلیل‌گر آمریکایی در ادامه یادداشت تحلیلی خود خاطرنشان کرد: اسرائیل همچنین در حال پاکسازی و تصفیه نژادی فلسطینی‌ها از دره رود اردن است، در حالی که شهرک‌های یهودی و اسرائیلی‌نشین را در آن احداث می‌کند، چاه حفر می‌کند و در نهایت منطقه را برای الحاق به اراضی اسرائیل آماده می‌کند. ادامه این روش باعث می شود کرانه باختری به طور کلی به بخشی مجزا از بقیه اراضی فلسطین تبدیل شود.

چامسکی با ابراز تردید درباره سرنوشت مذاکرات نوشت:‌«هنوز معلوم نیست در این زمینه چه اتفاقی خواهد افتاد، زیرا همزمان با آغاز مذاکرات اسرائیل اعلام کرد در منطقه شرق بیت‌المقدس شهرک‌های جدیدی را خواهد ساخت و در همان حال براساس فهرست اولویت ملی خود یارانه بیشتری به ساخت و ساز می‌دهد تا به این طریق شهرک‌نشینان یهودی را به این امر ترغیب کند.

اوباما با انتصاب مارتین ایندیک، به عنوان مذاکره‌کننده ارشد که سوابق فراوانی در لابی اسرائیل همچنین مشاور پیشین دنیس راس، دارد نیات خود را نشان داد. یکی از مهم‌ترین اصول برای راس این بود که اسرائیل نیازهایی دارد ولی آشکارا مطالبات فلسطینی‌ها را بی‌اهمیت می‌خواند. در واقع آمریکا و اسرائیل پیش شرط‌های خود را تحمیل می‌کنند یکی از آنها این است که روند صلح باید در دست آمریکا باشد که یکی از بازیگران فعال در این رویارویی به نفع اسرائیل است و بازیگر صادقی نیست. دومین مسئله این است که شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل باید ادامه یابد.»



      

گناهی که زندگی را تیره و تار میکند

گناهی که زندگی را تیره و تار می‌کند  
امام جعفر صادق علیه السلام در حدیثی گهربار فرموده اند: گناهى که مانع استجابت دعا مى شود و زندگى را تیره و تار مى کند، نافرمانى از پدر مادر است.

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند:

گناهی که نعمت ها را تغییر مى دهد، تجاوز به حقوق دیگران است.
گناهى که پشیمانى مى آورد، قتل است.
گناهى که گرفتارى ایجاد مى کند، ظلم است.
گناهى که آبرو مى بَرد، شرابخوارى است.
 گناهى که جلوى روزى را مى گیرد، زناست.
گناهى که مرگ را شتاب مى بخشد، قطع رابطه با خویشان است.
گناهى که مانع استجابت دعا مى شود و زندگى را تیره و تار مى کند، نافرمانى از پدر مادر است.
 
 
متن حدیث:
 
اَلذُّنوبُ الَّتى تُغَیِّیرُ النِّعَمَ البَغىُ وَ الذُّنوبُ التَّى تورِثُ النَّدَمَ القَتلُ وَ الَّتى تُنزِلُ النِّقَمَ الظُّلمُ وَالَّتى تَهتِکُ السُّتورَ شُربُ الخَمرِ وَ الَّتى تَحبِسُ الرِّزقَ الزِّنا وَ الَّتى تُعَجِّلُ الفَناءَ قَطیعَةُ الرَّحِمِ وَالَّتى تَرُدُّ الدُّعاءَ وَ تُظلِمُ الهَواءَ عُقوقُ الوالِدَینِ؛
«علل الشرایع، جلد 2، ص 584»
منبع: مشرق


      

اینجا محل کار است!

اگر موبایلتان را بی‌صدا نمی‌کنید، لااقل از آهنگ‌ اعصاب خوردکن برای زنگ آن استفاده نکنید

درست است که بسیاری از ما بخش عمده ای از ساعات روز را در محل کار می‌گذرانیم، اما این دلیل موجهی برای اینکه در محل کار هر کاری دوست داشتیم انجام دهیم نیست! محل کار هم مثل هر جای دیگر الزامات خاص خود را دارد و با رعایت آن‌ها، می‌توان در راستای حریم شناسی و حرمت شناسی گام برداشت. چیزی که برای خود از دیگران توقع داریم. از جمله؛


1- با انگشت زدن روی میز، وقتی دارید به چیزی فکر می‌کنید
نزن برادر من! نزن خواهر من! این درست که در حال فکر کردن هستید و موضوعی که فکرتان را مشغول خود کرده از نظر خودتان اهمیت بالایی دارد، اما این که انصاف نیست که به خاطر فکر کردن خودتان اعصاب همکارانتان را بهم بریزید و حواسشان را پرت کنید!

2- بالا بردن صدا بیش از اندازه معمول در هنگام صحبت با تلفن
بهترین راه برای اینکه مکالمه تلفنی شما مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند این است که وقتی تلفنتان زنگ می‌خورد به جایی بروید که کسی نباشد و در صورتی که امکانش نیست، دست کم آرام صحبت کنید و حواستان جمع باشد که صدایتان بیش از حد معمول بلند نشود.

3- استفاده زیاد از عطر یا استفاده از عطر با بوی تند
بعضی‌ها فکر می‌کنند وظیفه خوشبو کردن محل کار را به عهده دارند! همین ذهنیت باعث می‌شود شیشه عطر را روی خودشان خالی کنند، غافل از اینکه این کار تنها بینی همکاران را می‌آزارد. امان از آن روزی که بوی عطر، به ویژه برای آقایان، تند هم باشد!

5- هنگام تایپ، روی صفحه کلید کوبیدن
صفحه کلید کامپیوتر شما گناهی نکرده که دائماً از شما توسری بخورد و صدایش هم درنیاید! از طرفی همکاران شما هم مجبور نیستند به سکوت محل کار به نوای نه چندان دلنشین تایپ کردن شما گوش دهند! لطفاً مهربانانه تر با کیبورد برخورد کنید.

6- وقتی زمان اختصاص یافته به استراحت از زمان نشستن و کار کردن پشت میز بیشتر می‌شود
وقت استراحت، ناهار، نماز و به طور کلی سایر فعالیت‌هایی که در محل کار مجاز به شمار می‌آید، هم حد و حسابی دارد. از حد خود که بگذرد، حق‌الناس پایمال می‌شود.

7- بعضی‌ها خیلی اصرار به مریض نشان دادن خود دارند
برخی هم هستند که همواره می‌خواهند به دیگران ثابت کنند حال و روز خوشی ندارند و از مشکلات روحی یا جسمی رنج می‌برند، در حالی که واقعیتشان این نیست. این مدل افراد تنها باعث بی‌حوصلگی همکاران خود می‌شوند.

8 - گذاشتن آهنگ‌های اعصاب خرد کن روی زنگ موبایل
اگر موبایلتان را سایلنت نمی‌کنید، دست کم از آهنگ‌های اعصاب خورد کن هم برای زنگ آن استفاده نکنید. همکاران شما شاید در ظاهر اعتراضی در این رابطه نداشته باشند، اما قطعاً از شنیدن صدای گوش خراش زنگ موبایل شما، دل خوشی هم ندارند.

9- بعضی‌ها درک درستی از فضای شخصی و رعایت آن ندارند
برای برخی کارمندان هم انگار همه اتاق کم است؛ بدین معنا که هر چیزی را هر جایی دلشان بخواهد می‌گذارند و به حریم شخصی خود پایبند نیستند.


10- بعضى از همکاران انرژى منفى از خود ساطع می‌کنند
این‌گونه افراد انرژی منفى به اطرافیان می‌دهند. به طور مثال از جملات منفى مثل چگونه فلان کار را انجام می‌دهی؟ یا اینکه توهم حوصله دارى و... این‌گونه افراد حاضر به امتحان اتفاق جدید یا تغییرات نیستند و آن را بزرگنمایی کرده و به اطرافیان نیز تلقین می‌کنند که انجامش مشکل است؛ یا دائماً آه و ناله می‌کنند و بى خبر از اینکه انرژى منفى به اطرافیان می‌دهند.

منبع: سایت دکتر حمید قاسمی



      

آسانترین راه برای ترک سیگار

پیش از شروع دوره‌ی ترک، خود را از شر تمام سیگارها، کبریت‌ها، فندک‌ها خلاص کنید.

شاید برای خیلی از افرادی که به استعمال دخانیات و از جمله سیگار اعتیاد پیدا کرده‌اند، ترک سیگار کار سختی به نظر برسد اما وجود اراده در انسان، بسیاری از موفقیت‌ها را برای او به ارمغان خواهد آورد.

ترک سیگار اصلاً کار سختی نیست اگر:

به خدا توکل کنید

قبل از هر چیز یادتان باشد که برای هر کاری باید به خدا توکل کرد و از او کمک خواست. برداشتن هیچ قدم مثبتی بدون پاداش نیست و ترک سیگار به عنوان ترک یک عادت غلط مطمئناً کار بسیار ارزشمندی است.

بنابراین توصیه می‌شود عزم خود را برای ترک این عادت غلط جزم کنید. در این راه می‌توانید از تشویق و حمایت دیگران بهره‌مند شوید.
برای موفقیت بیشتر در کار نحوه کنترل استرس و میل به سیگار کشیدن را بیاموزید  و از داروهای کمکی استفاده کنید و آن‌ها را به درستی مصرف کنید.

یادتان نرود مراقب بازگشت اعتیاد به سیگار باشید.

چطور برای ترک سیگار آمادگی پیدا کنم؟

از همین لحظه،‌ یک دوره‌ی ترک 2 تا 4 هفته‌ای تعیین کنید تا بتوانید خود را برای این کار آماده کنید. دلایل شخصی خود را برای ترک بنویسید و با نگه داشتن فهرستی از آن در نزد خود، زمانی که احساس کردید میل به سیگار کشیدن دارید، به آن نگاهی بیندازید.
برای آنکه از عادات سیگار کشیدنتان آگاه شوید، یادداشت‌های روزانه از این که، چه وقت و  چرا سیگار می‌کشید، پیش خودتان نگه دارید. با استفاده از اطلاعات این دفترچه، شما و پزشک می‌توانید برنامه‌ای برای حل مسائلی که تمایل شما به سیگار را باعث می‌شوند، طراحی کنید.

درست پیش از شروع دوره‌ی ترک، خود را از شر تمام سیگارها، کبریت‌ها، فندک‌ها و زیر سیگاری‌ها خلاص کنید.

چگونه حمایت و تشویق به دست آورم؟

به خانواده و دوستانتان بگویید به چه نوع کمکی نیاز دارید. حمایت آن‌ها، ترک سیگار را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

همچنین، از پزشک بخواهید در برنامه‌ریزی ترک سیگار به شما کمک کند. پزشک می‌تواند مراکز مشاوره یا خودآموزهای ترک سیگار را به شما معرفی کند.
پزشک همچنین می‌تواند یک برنامه ترک سیگار را به شما توصیه کند.
برای ترک سیگار به خود پاداش دهید، برای مثال با پولی که با سیگار نکشیدن ذخیره می‌کنید، شیء خاص و قابل توجهی برای خود بخرید.

در مورد میل به سیگار در زمان استرس چه کار کنم؟

ممکن است شما عادت ‌‌‌‌‌‌داشته باشید در اوقات پُر تنش از سیگار استفاده کنید. خوشبختانه، راه‌های خوبی برای کاهش استرس بدون استفاده از سیگار وجود دارد، از جمله حمام آب گرم، پیاده‌روی، به آرامی و عمیق نفس کشیدن.
به کارهایی فکر کنید که می‌توانند به شما کمک کنند در برابر میل به سیگار کشیدن مقاومت کنید، برای مثال چنانچه در زمان خوردن قهوه، سیگار می‌کشیدید، می‌توانید به جای آن، چای داغ بنوشید.

زمانی که سیگار را ترک کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وضعیت جسمی و روحی شما در زمان ترک ، به مقدار سیگار کشیدن شما، میزان اعتیاد بدنتان به نیکوتین و میزان آمادگی‌تان برای ترک سیگار بستگی دارد.
امکان دارد میل شدید به سیگارکشیدن یا احساس گرسنگی بیش از حد داشته باشید. عصبانی شوید و در تمرکز حافظه دچار مشکل گردید. در ابتدا ممکن است بیشتر سرفه کنید و سردرد داشته باشید.
این علائم به این خاطر رخ می‌دهند که  بدن شما به نیکوتین عادت کرده است. این عوارض را  "علائم ترک نیکوتین" می‌‌گویند. این علائم در روزهای اول بعد از ترک سیگار شدیدتر است، اما حداکثر در ظرف کمتر از یک هفته برطرف می‌شوند.

فراورده‌های جایگزین نیکوتین یا داروی کمک به ترک اعتیاد کدامند؟

فراورده‌های جایگزینی نیکوتین، نیکوتین را بدون سیگار کشیدن به بدن می‌رسانند. این فراورده‌ها باعث می‌شوند روی تغییراتی که لازم است در عادات و محیط  خود انجام دهید، متمرکز شوید. هنگامی که به عنوان یک فرد غیر سیگاری، احساس اعتماد به نفس کردید، راحت‌تر می‌توانید با اعتیاد به نیکوتین در خود مقابله کنید.
اگر از فرآورده‌های جایگزین استفاده می‌کنید، باید با دقت دستورالعمل روی جعبه را دنبال کنید. همچنین هنگام استفاده از این نوع فرآورده، باید از سیگار کشیدن خودداری کنید.

آیا پس از ترک سیگار ، افزایش وزن پیدا خواهم کرد؟

بیشتر افراد بعد از ترک سیگار ، اندکی وزن اضافه می‌کنند. به یاد داشته باشید که هر افزایش وزنی بعد از ترک سیگار در مقایسه با خطرات سیگار کشیدن، خطر چندانی برای سلامتی به حساب نمی‌‌آید.
رژیم گرفتن در حین ترک سیگار ، باعث ایجاد استرس در شما می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از میان‌وعده‌های غذایی کم‌چرب و سالم و داشتن فعالیت بدنی از افزایش وزن پیشگیری کنید.

اگر دوباره سیگار بکشم چطور؟

احساس شکست نکنید. فکر کنید چرا دوباره سیگار ‌کشیدید و چه کاری برای جلوگیری از کشیدن مجدد سیگار می‌توانید انجام دهید.
یک تاریخ ترک جدید برای خود تعیین کنید. بیشتر سیگاری‌ها، برای اولین بار در ترک سیگار موفق نبودند، اما آن‌ها به تلاش خود ادامه دادند تا موفق شدند.
روزهای اول بعد از ترک احتمالاً سخت خواهد بود. حتی یک پک زدن به سیگار می‌تواند سبب بازگشت آن شود، بنابراین بهتر است این کار را نکنید.



      

همین لباس زیباست نشان معنویت

1224_sunnah.jpg



      

همسایه داری به سبک زندگی اسلامی

1413_sunnah.jpg



      

انقلابینماها را بشناسید+پوستر

حضرت امام خمینی(ره) در اسفند سال 67 پیامی با عنوان «منشور روحانیت» منتشر کردند که تنها به روحانیون اختصاص ندارد و می‌توان از این طریق با انقلابی‌نماها و عملکردشان نیز آشنا شد.

 بلکه خطاب به انجمنی به نام انجمن حجتیه است.

بخشی از پیام امام (ره) بدین شرح است:

«دسته‌ای دیگر از روحانی نماهایی که قبل از انقلاب دین را از سیاست جدا می‌دانستند و سر به آستانه‌ دربار می‌ساییدند، یک مرتبه متدین شده و بر روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آن همه زجر، آوارگی، زندان و تبعید کشیدند، تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند.

دیروز مقدس نماهای بی‌شعور می‌گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز می‌گویند مسئولین نظام کمونیست شده‌اند؛ تا دیروز مشروب فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان (ارواحنا فداه) را مفید و راهگشا می‌دانستند، امروز از اینکه در گوشه‌ای خلاف شرعی که هرگز خواست مسئولین نیست رخ می‌دهد، فریاد وا اسلاما سر می‌دهند.

دیروز حجتیه‌ای‌ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابی‌تر از انقلابی شده‌اند؛ ولایتی‌های دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریخته‌اند و در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شکسته‌اند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیش نبوده است امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را می‌خورند». (منشور روحانیت 67/12/3)

به واسطه اهمیت این پیام طرح‌های گرافیکی آماده شده در این زمینه در ادامه می‌آید:

انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر انقلابی‌نما‌ها را بشناسید+پوستر



      
   1   2   3   4   5   >>   >